Brandfizz

Social employer branding: mi az első lépés a fenntartható sikerekhez?

Ez a cikkem a Piac és Profit oldalán jelent meg 2017. szeptember 5-én, eredeti formában elérhető itt.

Akár terméket szeretne eljuttatni leendő vevőjéhez egy üzleti vállalkozás, akár a megfelelő munkatársakat szeretné megtalálni és elkötelezni, a social felületek ma már számos stratégiai terv epicentrumában szerepelnek, nem véletlenül. A tartós siker azonban – ahogy a gazdasági élet számos más területén – itt sem alacsonyan csüngő egynyári gyümölcs.

„Figyelj Ádám, múlt héten indítottuk el a céges karrier oldalunkat és már az első posztot 1200-an látták! Az jó, ugye?” – kérdezte munkáltatói márka képzésünk szünetében az egyik lelkes résztvevő. Nagyon kedvesen, de olyan hangsúllyal, hogy már csak egy közepesen határozott helyeslést kellett volna a verbális válaszborítékba csúsztatnom és teljes a boldogság. Őszintén hiszek a pozitív megerősítés erejében, így egy szívmelengető „Attól függ…” jött össze részemről, ami láthatóan nem az volt, amit frissen felavatott, fehéröves közösségi karatésunk várt. Pedig a helyes komment így hangzott volna: „Teljesen mindegy!”

Érdekel az integrált employer branding? Akkor a NewsFizz Neked való. A képre kattintva tudsz feliratkozni:

Tervezhető siker, kiszámítható bukás

Az eredményes közösségi employer branding jelenlét ugyanis ritkán dől el az első lépések után. Számtalanszor tapasztalom, hogy vállalatok nekiugranak például a céges Facebook kommunikációnak mindenféle komolyabb előzetes tervezés nélkül. Valami üzleti fájás átlépte az ingerküszöböt, elkezdte csinálni a konkurencia is, vagy éppen nyári gyakorlaton van náluk egy rátermett marketing szakos hallgató. Hadd menjen, úgyis régóta halogatjuk!

Csakhogy ez nem egy Forma-1-es futam rajtja, sokkal inkább a Vendée Globe-é. Nem az ötödik posztot nehéz jól megírni, hanem a negyvenötödik bejegyzést és a száznegyvenötödiket. Nem az első héten dől el a sorsunk általában, hanem sokszor hónapok kitartó munkája után. Itt a jól felépített, előre megtervezett, majd folyamatosan visszamért és karbantartott tartalmi stratégia aranyat érhet.

Ennek ellentéte, az alapos előkészítő munka hiánya vezethet oda, hogy a tartalom nagyvállalati karrier oldalakon is előbb-utóbb elkezd fáradni (nem is szólva a tartalom előállítójáról J), majd megjelennek a #TGIF címkével ellátott hétvégeváró szövegek, álmos Garfield képek hétfőn, cuki kutyusos videók és társaik. Igen, mindegyik megtörtént eset. Egyből megjön a kedvünk, hogy beadjuk a jelentkezésünket egy ilyen céghez, ugye? Pedig az imént említett példák kivétel nélkül szigorú branding irányelvek mentén működő nagyvállalatok kommunikációjából valók. És mégis…

Az első tipp a kilencből

Érdemes összeállítani egy általános havi tartalmi tervet (ún. content matrix), amiben meghatározásra kerülnek azok a tartalomtípusok, amik a célcsoportunkat jó eséllyel érdeklik majd. Hasznos dolog ezek között súlyozni, ill. megfelelően variálni őket az adott hónapon belül. Ha a munkáltatói márka célok példájánál maradunk, minden álláshirdetésre jusson legalább 4-6 másfajta „szórakoztató” tartalom. Ezek egyedülálló lehetőséget jelentenek a számunkra, hogy bemutassuk a cég mindennapjait, azokat az emberi történeteket, értékeket, amik miatt szívesen járnak be a kollégáink, akár még hétfőn reggel is. Biztosan hamarabb célt érünk vele, mint a kávésbögrés Garfield-képpel.

„2017 áprilisában a Brandfizz Employer Branding két alapítójának Horváth Ádámnak és Zvezdovics Anitának social employer branding esettanulmányát beválogatták a világ legjobbjai közé. Az Employer Brand International szakmai világszervezet által jegyzett Employer Brand Excellence kiadvány 24 esettanulmányt felsorakoztató kötetében idén először kaptak helyet magyar szerzők, akik a Tata Consultancy Services Hungary közösségi média aktivitásainak mérhető üzleti eredményeivel érdemelték ki a rangos szakmai elismerést. A tanulmány részleteit személyesen mutatják be 2017. szeptember 7-én a Piac&Profit Social Media 2017 konferenciáján.”

A súlyozott havi tartalmi mátrix lehet az első lépés afelé, hogy a social media tartalomgyártás ne egy ad hoc, pillanatnyi igényekre reagáló, hirtelen fellángolás legyen, hanem mérhető és fenntartható üzleti eredményeket hozzon a vállalatnak.

Előzés a forgóajtón

Lehetséges? Több szempontból különleges üzleti eszközt jelent a vállalatok kezében a social media, de ami talán a legjobb benne, az az, hogy a végletekig lehet tesztelni. Nagy mintán, olcsón. Érdekes módon csak kevesen gondolják át ennek a valódi jelentőségét és a benne rejlő lehetőségeket. Egy felépített tartalmi tervet viszonylag könnyű a digitális tervezőasztalon megálmodni, azonban a valódi teljesítményt kizárólag szisztematikus mérésekkel tehetjük láthatóvá.

2017. szeptember 7-én a Piac és Profit Social Media 2017 konferencián bemutatjuk, hogyan válhat egy karrieroldal fenntarthatóan elsőszámú látogatóforrásává a közösségi média, miként lehet megtalálni a legjobb tehetségeket Facebookon, mi a sikeres működés 9 pontja és hogyan előzzük meg azokat a versenytársainkat, akik előttünk léptek be a forgóajtón.

Érdekel az integrált employer branding? Akkor a NewsFizz Neked való.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.