Öt munkahelyi modell a visszatéréshez a dolgozói elégedettség érdekében

5_munkahelyi_modell
Öt munkahelyi modell a visszatéréshez a dolgozói elégedettség érdekében
A hibrid munkavégzésben szerzett limitált tapasztalat és a munkavállalói szegmensek jelentős mértékben eltérő igényei miatt nincsen könnyű helyzetben egyetlen menedzsment sem, amikor a dolgozói elégedettség fenntartásáról, a munkahelyi visszatérés menetrendjéről és mikéntjéről dönt. Ideális megoldás nincs, és az is látszik, hogy a rosszul megválasztott stratégia komoly károkat okozhat a vállalatok munkáltatói márkájában. De a lehetséges jó taktikák közül sem egyszerű választani.
» A jövő munkahelye

Három. Azaz egészen pontosan 3,1. Ez a szám virított a Procter & Gamble massachusettsi Gilette gyárának menedzserei előtt a képernyőn 2021 tavaszán. A vezetők korábban azt a feladatot kapták, hogy David Birnbach, az MIT Sloan Business School kari mentora segítségével dolgozzanak ki egy módszert, amely segít eldönteni, hány napra kell visszatérni az irodába hetente. Action learning folyamat keretében megalkottak egy saját maguk által fejlesztett számítási modellt, amelyben – több más szempont mellett – figyelembe vették a munkafolyamatok jellemzőit és a dolgozói elégedettség szempontjait befolyásoló tényezőket is. (A publikáció elérhető az egyetem oldalán: MIT Sloan – M. Somers – Jun 2021)

Tehát 3,1. Ez az ideális érték. Ennyire egyszerű volna? Melyek azok a tényezők, amelyek inkább a home office vagy inkább az iroda felé billenthetik a mérleget?

Otthonról hatékonyabb

Julian Birkinshaw, a London Business School professzora és a „Fast/Forward” című sikerkönyv szerzője évtizedek óta kutatja a dolgozói elégedettség és a hatékony munkavégzés témakörét. A pandémia alatt összehasonlította 2013-ban felvett adatait a 2020-as járvány alatt szerzett tapasztalataival. „Tudásmunkásokat”, azaz jelentős szellemi hozzáadott értéket létrehozó, fehérgalléros munkakörökben dolgozó nagyvállalati munkavállalókat vizsgáltak. Megfigyelték, hogy a lezárás segített az embereknek a valóban fontos feladatokra összpontosítani. 12 százalékkal kevesebb időt töltöttek nagy megbeszéléseken, 9 százalékkal több időt interaktáltak ügyfelekkel. Növekedett az emberek saját időbeosztásáért érzett felelőssége is. Kevesebb mikromenedzsmentre volt lehetősége a vezetőknek, a beosztottak értékesebbnek tartották a munkájukat, és kevesebb fárasztó feladatot végeztek, növelve a dolgozói elégedettség mértékét.

Markánsan elkülönülő igények a dolgozói elégedettség területében

Az Egyesült Államokban nemrégiben 5000 fős mintán végzett felmérésben (Forrás: J.M. Barrero, N. Bloom, S. J. Davis: Don’t force people to come back the office full time – Harvard Business Review, 2021 Aug.) a megkérdezett dolgozók 33 százaléka full home office-t szeretne, és esze ágában sincs akár egyetlen napot is eltölteni a corporate falak között. A helyzet komplexitását mutatja, hogy nem jelenthetjük ki azt sem, hogy a teljesen otthoni munkavégzés lesz a nyerő, hiszen van egy szintén markáns tömeg (24,5 százalék), amely – vélhetően a munkavégzésre nem alkalmas otthoni körülmények miatt – kizárólag a munkahelyéről dolgozna. CEO legyen a talpán aki itt salamoni döntést tud hozni, 3.1-es kalkuláció ide vagy oda.

[…]

Tovább olvasnád? Az eredeti cikk a Behaviour Magazinban jelent meg.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.