A megváltozott helyzetben fokozott szerepet kapott a munkahelyi közösség építése és az információáramlás. A koronavírus idején az egyik legnagyobb kihívás az információk és emberek összekötése, a munkahelyi közösség fenntartása annak ellenére, hogy aki teheti, izoláltan, home office-ból dolgoizk. Eheti LIVE bejelentkezésünkben hoztunk pár konkrét tippet, illetve letölthető segédanyagot arra vonatkozóan, hogyan tehetitek hatékonyabbá és pezsgőbbé a belső kommunikációtokat.
A koronavírus járvány kapcsán egyre több HR- és kommunikációs kihívással szembesültünk, és egyelőre egyre kevésbé látjuk az előttünk álló nehézségek végét. Nem várt módon, rendkívül gyors reakcióval kellett átalakítanunk munkavégzési szokásainkat, folyamatainkat és felpezsdítenünk eddigi kommunikációs képességeinket, és bizony a munkahelyi közösség fenntartása is fontos
Az elmúlt egy hét topicját két szó jellemzi a nemzetközi színtéren: „CONNECT & UNITE”.
Az átmeneti krízishelyzet kezelésére összeállítottunk egy azonnal bevethető struktúrát, ami a megváltozott helyzetben segít összetartani a csapatot és infót megosztani a távmunkában, vagy frontvonalban dolgozó kollégákkal. Segít továbbá abban, hogy megőrizzük és építsük az összetartást online formában is.
CONNECT & UNITE 5 + 1
Hat pillérre építve a belső kommunikációt, az információáramlást és a közösségépítést, minőségi tartalmakkal jelentősen felpezsdíthetitek folyamataitokat.
Belső kommunikációs stratégia és kivitelezés
Fontos, hogy helyzetünkben kezdetnek felmérjük, mivel állunk szemben, és végezzünk egy „sense check”-et. Outputjainkra építve alkossuk meg a belső kommunikációs stratégiánkat: mit, mikor, hogyan, milyen rendszerességgel, milyen értékek és üzenetek menték kommunikálunk?
A kivitelezés esetében a legfontosabb, amire érdemes figyelni, a szöveges és vizuális tartalmak minősége.
És hogy mi kerüljön egy belső kommunikációs tartalomtervbe?
- Online townhall
- Működési információk & segédletek
- Átalakítások, munkaszervezés, aktualitások
- Heti prioritások és összefoglaló
- Területi, csapat információk
Elismeréskommunikáció - Hasznos tippek
- GYIK
- Online csapatépítő esemény
- Közösségi kihívások
Ha a cég egy olyan belső kommunikációs stratégiát tud most létrehozni és minőségben megvalósítani, ami összeköti az információkat és egyéneket, ami a kollégák napjait hasznosabbá, kiszámíthatóbbá, könnyebbé teszi, az fél- egy éven belül kétszeresen megtérül.
Zárt Facebook csoport létrehozás és üzemeltetés
A válságmenedzsment és elkötelezés legfontosabb alapja most a helyileg is izolálta csapat és információk egyben tartása. Fontos, hogy megtaláljuk a legprofibb, leggyorsabb megoldást és platformot ennek érdekében. Az ingyenes, gyors, interaktív és kontrollálható belsős Facebook csoportok létrehozása kollégák számára jó megoldás ebben a helyzetben.
Az egység megtartására és változásmenedzselés jól működik így kék- és fehérgalléros kollégák esetében is.
Belső kommunikációs hírlevél
Sokan a hírlevelet havonta, kéthavonta, vagy akár negyedévente szokták összerakni, nagy küzdelmek árán. A belső kommunikációs hírlevél ebben az időszakban dinamikus, chrispy, strukturált kell,hogy legyen – összefoglalva, előrevetítve a várható eseményeket, prioritásokat.
A hírlevél esetében szintén fontos a tervezettség, a megfelelő minőségű szöveges- és vizuális, grafikai tartalom, a videók, animációk. Figyelnünk kell kékgalléros kollégáinkra is, igény szerint offline is kommunikálni a tartalmakat. Online hírlevél esetében mindenképpen tegyük mérhetővé az eredményeket!
Közösségépítés és aktiváció
A csapat nem szűnt meg, csak átalakult. A csapat és közösségépítés offline-ból az online térbe került, ami még nagyobb figyelmet és kreativitást igényel.
Szervezzünk online összejöveteleket és programokat!
Mindenképpen érdemes arra figyelni, mire nyitott a közösség, és támogatni, ösztönözni a közös érdeklődés alapú, alulról jövő kezdeményezéseket.
Szuper ötletek lehetnek például: online tejfakasztó buli, masszőr helyett online torna vagy jóga, team coaching, reggeli online közös kávézás, home office bingo, Netflix „watchparty” és így tovább.
Webinar és digitális oktatás
A jelenlegi helyzetben kiemelten fontos, hogy az online kommunikációt olyan digitális tartalmakkal támogassuk kollégáink vagy potenciális jelöltjeink felé, amely kárpótolja a személyes kapcsolat hiányát és ugyanolyan informatív, akárcsak az élő szó.
Több ügyfelünk esetében ez reggeli 30 perces video tréning vagy heti vezetői townhall formájában indult el. További megoldások lehetnek a videók, dinamikus animációs videók, informatív infografikák, handoutok. NE feledkezzünk meg a visszamérés és hatékonyságmérés fontosságáról sem.
Képesnek kell lennünk digitális oktatási anyagok, prezentációk készítésére a jelenleg csak személyesen, hosszú, száraz anyagokban és szöveges dokumentumokban átadható tudás megreformálására.
Chatbot, survey
Hatékonyság szempontjából optimális, ha a visszajelzéseket, beszélgetéseket is tudjuk valamelyest automatizálni – gondoljunk csak a FAQ-ra, vagy olyan Sense Checkekre, amelyek a munkavállalók állapotát mérik fel.
Erre adhat megoldást például a belső kommunikációra használt chatbot. Ügyfeleinknél eddig főleg toborzásra alkalmaztuk a chatbotot, azonban a jelenlegi helyzetben kiválóan adaptálható belső kommunikációs folyamatokra is.
Összefoglaltunk és egy csokorba gyűjtöttünk nektek olyan lépéseket, illetve pilléreket, amelyek segítik, hogy az online térben is hatékonyak tudjatok lenni a belső kommunikációban, információk megosztásában és a közösségépítésben.
A helyzet átmeneti, azonban amíg tart, koncentráljatok a „CONNECT & UNITE” prioritásokra, ha pedig segítségre van szükségetek, keressetek minket bátran!
Ha szeretnéd letölteni a CONNECT & UNITE segédletet, akkor kattints ide!
Ha tetszett a cikk, és érdekel, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!