Idén Lisszabonban gyűlt össze a szakma élvonala a World Employer Branding Day-en, hogy a világ legjobb employer branding gyakorlatait lessék el egymástól. Míg a korábbi években a vezetők elkötelezése, az integrált szemlélet és EVP-k voltak a középpontban, idén egyértelműen az implementáción volt a hangsúly. Méghozzá a minél gyorsabb, hitelesebb és innovatívabb megoldásokra láthattunk példákat. Egyértelműen kirajzolódik, hogy azok a cégek sikeresek, akik a leggyorsabban tudják életre kelteni employer branding stratégiájukat és valódi üzleti igényekre keresnek megoldásokat.
Online recruitment felületek fanatikusaként az idei rendezvényre kilátogatva, a legjobban a jelölt mágnes megoldások érdekeltek. A social media oldalaink által generált forgalomból milyen employer branding eszközökkel tudjuk bevonzani és érdeklődőkből jelöltekké varázsolni a felhasználókat? Örömmel tapasztaltam, hogy a világ legnagyobb vállalatai ötletes és bárki által könnyen beépíthető employer branding eszközzel vértezték fel karrieroldal megjelenésüket és többszörözték meg jelentkezőik számát ezáltal.
1.Automatizálás és élményesítés
Arról már korábban írtunk, hogy érdemes-e attól félnünk, hogy a robotok elveszik a munkánkat. Az Accenture, ahová évente több százezer jelölt adja be jelentkezését, inkább maga mellé állította a technológiát. A karrieroldal felületére telepített chatbot, jelöltek előszűrésével és gyakran ismételt kérdések megválaszolásával segíti a recruiterek munkáját.
A magyar piacon a Tata Consultancy Services használ employer branding célokra chatbotot. MAX, a recruiter asszisztens, a vállalatot munkáltatói értékígéretein át mutatja be képeken, videókon és humoros üzeneteken keresztül. A MAX-szel való beszélgetés könnyed, illeszkedik a hétköznapi kommunikációs szokásainkhoz és igazi élményt nyújt az érdeklődőknek. Ráadásul egy kitartó asszisztenst ismerhetünk meg személyében: ha az első alkalommal nem győzött volna meg, akkor pár nappal később újra rád ír, hogy érdekel-e a pozíció. MAX 19,6%-kal több jelentkezőt konvertál, mint az amúgy is magas, 5% feletti konverzióval dolgozó Facebook kampány.
2.Hiteles és élő karrieroldal tartalmak
Munkáltatóként folyamatosan keressük a módját a hiteles munkáltatói kommunikációnak. Szeretnénk, ha a karrieroldal tükrözné azt, hogy valójában milyen nálunk dolgozni. Lehet az oldalon akármilyen profi cégbemutatkozó és leforgatott employer branding videó, mégis a legjobb minőségű jelöltek igazi, hiteles nagyköveti ajánlásokon keresztül érkeznek. De hogyan jelenítsük ezt meg egy karrieroldalunkon? A gyógyszeripari szektorban tevékenykedő Evonik igencsak leleményes megoldást talált erre. A karrieroldalra egy egyszerű funkciót épített be: egy Instagram ablakot, amely élőben frissül a céges hashtaggel #HumanChemistry ellátott képekkel. Ezeket a kollégák töltik fel a saját profiljaikra. A funkció nagyon jól működik. Bármikor odatéved egy jelentkező az Evonik karrieroldalára, legyen az egy reggeli kávé mellett vagy hazafelé menet a buszon. Mindennap 3-4 friss képpel találkozik, amelyeket valódi, ott dolgozó kollégák készítettek.
A kétnapos rendezvény végére a legnagyobb tanulság számomra az volt, hogy online recruitment folyamataink optimalizálásával mérhető üzleti eredményeket érhetünk el. Ha odafigyelünk a social felületekről a karrieroldal felületére terelődő forgalomra, ott élményt adunk nekik és utána vissza is tudjuk őket célozni számukra releváns üzenetekkel és tartalmakkal, akkor egy szinte automatikusan működő online recruitment folyamatot kapunk. A jó hír pedig az, hogy ezt egyszer kell jól felépíteni, recruitereink pedig hálásak lesznek a 20%-kal megnövekedett jelentkezők számáért.