Hogy lesz a karrieroldal látogatóból elkötelezett jelölt?

Home / Blog / Hogy lesz a karrieroldal látogatóból elkötelezett jelölt?
Hogy lesz a karrieroldal látogatóból elkötelezett jelölt?

Hogy lesz a karrieroldal látogatóból elkötelezett jelölt?

Idén Lisszabonban gyűlt össze a szakma élvonala a World Employer Branding Day-en, hogy a világ legjobb employer branding gyakorlatait lessék el egymástól. Míg a korábbi években a vezetők elkötelezése, az integrált szemlélet és EVP-k voltak a középpontban, idén egyértelműen az implementáción volt a hangsúly. Méghozzá a minél gyorsabb, hitelesebb és innovatívabb megoldásokra láthattunk példákat. Egyértelműen kirajzolódik, hogy azok a cégek sikeresek, akik a leggyorsabban tudják életre kelteni employer branding stratégiájukat és valódi üzleti igényekre keresnek megoldásokat.

Online recruitment felületek fanatikusaként az idei rendezvényre kilátogatva, a legjobban a jelölt mágnes megoldások érdekeltek. A social media oldalaink által generált forgalomból milyen employer branding eszközökkel tudjuk bevonzani és érdeklődőkből jelöltekké varázsolni a felhasználókat? Örömmel tapasztaltam, hogy a világ legnagyobb vállalatai ötletes és bárki által könnyen beépíthető employer branding eszközzel vértezték fel karrieroldalukat és többszörözték meg jelentkezőik számát ezáltal.

1.Automatizálás és élményesítés

Arról már korábban írtunk, hogy érdemes-e attól félnünk, hogy a robotok elveszik a munkánkat. Az Accenture, ahová évente több százezer jelölt adja be jelentkezését, inkább maga mellé állította a technológiát. A karrieroldalukra telepített chatbot, jelöltek előszűrésével és gyakran ismételt kérdések megválaszolásával segíti a recruiterek munkáját.

A magyar piacon a Tata Consultancy Services használ employer branding célokra chatbotot. MAX, a recruiter asszisztens, a vállalatot munkáltatói értékígéretein át mutatja be képeken, videókon és humoros üzeneteken keresztül. A MAX-szel való beszélgetés könnyed, illeszkedik a hétköznapi kommunikációs szokásainkhoz és igazi élményt nyújt az érdeklődőknek. Ráadásul egy kitartó asszisztenst ismerhetünk meg személyében: ha az első alkalommal nem győzött volna meg, akkor pár nappal később újra rád ír, hogy érdekel-e a pozíció. MAX 19,6%-kal több jelentkezőt konvertál, mint az amúgy is magas, 5% feletti konverzióval dolgozó Facebook kampány.

2.Hiteles és élő tartalmak

Munkáltatóként folyamatosan keressük a módját a hiteles munkáltatói kommunikációnak. Szeretnénk, ha a karrieroldalunk tükrözné azt, hogy valójában milyen nálunk dolgozni. Lehet az oldalon akármilyen profi cégbemutatkozó és leforgatott employer branding videó, mégis a legjobb minőségű jelöltek igazi, hiteles nagyköveti ajánlásokon keresztül érkeznek. De hogyan jelenítsük ezt meg egy karrieroldalunkon? A gyógyszeripari szektorban tevékenykedő Evonik igencsak leleményes megoldást talált erre. A karrieroldalra egy egyszerű funkciót épített be: egy Instagram ablakot, amely élőben frissül a céges hashtaggel #HumanChemistry ellátott képekkel, amelyeket a kollégák töltenek fel a saját profiljaikra. A funkció nagyon jól működik, bármikor odatéved egy jelentkező az Evonik karrieroldalára, legyen az egy reggeli kávé mellett vagy hazafelé menet a buszon, mindennap 3-4 friss képpel találkozik, amelyeket valódi, ott dolgozó kollégák készítettek.

A kétnapos rendezvény végére a legnagyobb tanulság számomra az volt, hogy online recruitment folyamataink optimalizálásával mérhető üzleti eredményeket érhetünk el. Ha odafigyelünk a social felületekről a karrieroldalra terelődő forgalomra, ott élményt adunk nekik és utána vissza is tudjuk őket célozni számukra releváns üzenetekkel és tartalmakkal, akkor egy szinte automatikusan működő online recruitment folyamatot kapunk. A jó hír pedig az, hogy ezt egyszer kell jól felépíteni, recruitereink pedig hálásak lesznek a 20%-kal megnövekedett jelentkezők számáért.

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2019 Brandfizz. All rights reserved.