Brandfizz

Három kulcstéma az employer branding stratégia megerősítéséhez: Tanulságok az MPRSZ Employer Branding Tagozat Esettanulmány Roadshowjáról

2024. augusztus 24-én indult a Magyar PR Szövetség Employer Branding Tagozatának Vállalati Esettanulmány Roadshowja. A tagozat célja egy nyitott szakmai közösség megteremtése, ahol a tagok tudásmegosztással és employer branding fókuszú beszélgetésekkel támogatják egymást.

Az első állomás a Merkbau Cégcsoport budapesti irodája volt, ahol összesen 18 résztvevő – kommunikációs, PR és employer branding szakemberek, HR vezetők, akadémiai szakértők – osztották meg gondolataikat, kérdéseiket és dilemmáikat munkáltatói márka témában. A tagozati programokon csak MPRSZ tagok vehetnek részt, de az Employer Branding Tagozat Vállalati Esettanulmány Roadshowjának első állomása minden érdeklődő számára nyitott volt. 

Horváth Ádám, az MPRSZ employer branding tagozat elnöke megnyitójában aláhúzta: nincs titkos varázsrecept a sikeres munkáltatói márkára, hiszen mind a vágyott cél, mind a kiindulási pont különböző lehet egyes cégeknél. “Éppen ezért, az A és B pont közötti stratégiai térkép és üzleti éveken átívelő útvonal minden szervezet számára egyedi. Ugyanakkor a korábbi utazások élménye, mások útibeszámolóinak alapos megismerése az egyik legjobb módszer ami közelebb tud vinni minket a saját employer branding térképünk megalkotásához.” – hangsúlyozta.

MPRSZ Employer Branding Tagozat első vállalati Roadshow résztvevői.
Az esemény házigazdája Knáb Anita a Merkbau HR vezetője. 
Az eseményt megnyitotta Horváth Ádám a Brandfizz társalapítója és a Magyar PR Szövetség – Employer Branding Tagozatának tagozati elnöke.

Az eseményen megismerhettük, miként építette fel integrált employer branding stratégiáját a Merkbau három év alatt, milyen mérföldkövei voltak ennek a folyamatnak, és milyen eredményeket ért el a 700 fős építőipari nagyvállalat.

Három employer branding témát emelünk ki, amelyek az első alkalommal terítékre kerültek:

1. A munkáltatói márka stratégia kiépítése a vezetők elkötelezésével kezdődik. 

Az employer branding ugyanis nem csupán a HR feladata – ha valóban sikeres és hosszútávú stratégiát szeretnénk kialakítani, az egész vezetőséget be kell vonnunk. Egy olyan stratégia kialakítása, amely már a nulladik pillanattól kezdve az üzleti terv része, és szorosan illeszkedik az üzleti célokhoz, kulcsfontosságú. Ehhez világos célokat, megoldásokat és konkrét eredményeket kell felvázolnunk a vezetőség számára. “A legelejétől kezdve érdemes beszélgetnünk a vezetőkkel, hogy megismerjük a legnagyobb kihívásaikat, és bemutassuk, hogyan nyújthat azokra megoldást az employer branding.” emelte ki Knáb Anita, a Merkbau HR Vezetője.

2. Találjuk meg az identitásunkat és kommunikáljuk következetesen!

A sikeres employer brand alapja a vállalati identitás pontos meghatározása. Az identitás a gyakorlatban nem más, mint azon munkavállalói élmények összessége, amelyet a dolgozók nap mint nap megélnek. Fontos, hogy a cég megtalálja a saját hangját, és ezt következetesen, hitelesen kommunikálja minden platformon. 

Érdemes megterveznünk, hogyan fognak az értékeink beépülni a jelölt-, új belépő-, és munkavállalói élménypontokba. “Egy jelölt akár 24 ponton is kapcsolatba kerülhet a céggel, mielőtt még felvételre kerülne. Ezek az élménypontok magukban foglalják a karrieroldal böngészésétől az interjúkon át egészen az ajánlat elfogadásáig terjedő tapasztalatokat.” emelte ki Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding társalapítója, az MPRSZ Employer Branding Tagozat elnöke. Az employer branding szempontjából kulcsfontosságú, hogy ezeken a pontokon következetesen és célzottan kommunikáljuk a vállalati értékeket. A vállalati értékek kommunikálása során elengedhetetlen, hogy a különböző csatornák és tartalmak összhangban legyenek.

MPRSZ Employer Branding Tagozat első vállalati Roadshow résztvevői.
Az esemény házigazdája Knáb Anita a Merkbau HR vezetője. 
Az eseményt megnyitotta Horváth Ádám a Brandfizz társalapítója és a Magyar PR Szövetség – Employer Branding Tagozatának tagozati elnöke.

Például, ha a vállalat rendelkezik egy videóval, amely a juttatásokat mutatja be, azt érdemes többféle módon felhasználni: közösségi média hirdetésekben, belső kommunikációban, vagy akár az interjúk után küldött follow-up emailekben is. Ez nemcsak a márka egységességét erősíti, de segít a jelöltek és munkavállalók számára is könnyebben értelmezhetővé tenni azokat az értékeket, amelyek a vállalatot meghatározzák.

3. Ne 1 évre tervezzünk! 

“Eltűnni vagy azt mondani, hogy egy évben nem csinálunk semmit, nem opció. Az employer branding stratégia attól függ, hogy milyen terveink vannak a következő évre” – mondta Knáb Anita, a Merkbau HR vezetője. 650 fős cégként az employer branding aktivitások mára évente 700-nál több jelentkezőt hoznak be a vállalat számára.

A mostani eredmények eléréséhez azonban elengedhetetlen volt a korábbi 3 év tudatos építkezése, amely alatt a vezetők bevonásával meghatározásra kerültek a munkáltatói értékígéretek, nagykövetek bevonásával hiteles kommunikációt alakítottak ki, rentábilissá tették social media csatornáikat és közben elindították „Elviszlek magammal” stílusú, két évados videósorozatukat “Merkautó: beszélgetések négy keréken.” címmel, ami 2022-ben bronz minősítést ért el a HRKOMM pályázatán.

Ha érdekel az esettanulmány, kattints a linkre! 

Az értékek feltérképezésétől eljutottak odáig, hogy 2024-ben egy olyan programot keltenek életre, amely egyszerre támogatja a HR, belső kommunikációs, marketing és CSR célokat. A közösen kialakított stratégia segít abban, hogy a vállalat egységes üzeneteket kommunikáljon minden platformon, és hosszú távon is fenntartható sikereket érjen el.

A Merkbau esettanulmánya kiválóan példázza, hogy az employer branding nemcsak a vállalati kommunikáció vagy a HR feladata, hanem egy komplex, integrált stratégia része, amely támogatja a vállalat különböző területeit. 

Ha tetszett a cikk és szeretnél egy szakmai közösség tagja lenni, ahol hasonló témákról beszélünk, akkor csatlakozz az MPRSZ Employer Branding tagozatához.

Miért érdemes az MPRSZ tagjának lenni és hogyan tudsz csatlakozni?

  • A tagság Magyarország legrégebbi és legnagyobb public relations szervezetében a szakmai információk hiteles és egyedülálló forrását jelenti a tagok számára.
  • A szövetségi tagság az egyéni vagy céges karrierépítés stratégiáinak és lehetőségeinek fejlesztésére nyújt hatékony lehetőséget, illetve egyedülállóan gazdag szakmai kapcsolatrendszert biztosít a tagok számára.
  • A szövetség tagját munkájában és szakmai dilemmáiban segíthetik a szakma senior szakemberei.
  • A szövetség tagja szakmai felkészültségét és szakértelmét bővíteni és fejleszteni tudja, illetve prezentálhatja is a minőségi megmérettetés szövetségi fórumain, pályázatain, melyek a szakmai kiválóság deklarálásának és értékelésének egyedülálló lehetőségeit biztosítják Magyarországon.
  • A szövetségi tagság hatékony szakmai védelmet és támogatást biztosít a tag számára úgy az etikai kérdésekben, mint a menedzsmenttel kialakuló nézeteltérésekben vagy vitafolyamatokban.
  • A szövetség tagja anyagi kedvezményeket élvez, illetve kedvezménnyel veheti igénybe a szövetség és partnerei tarifadíjas szolgáltatásait.*

Szeretnél tag lenni? Kattints a linkre és töltsd ki jelentkezési lapunkat! https://www.mprsz.hu/jelentkezes/

*Forrrás: https://www.mprsz.hu/tagsag/

Vannak hasonló megoldásaid? 

Három év kihagyás után újraindítjuk a munkáltatói márkaépítés legjobb gyakorlatait díjazó versenyét, a nagy múltú Employer Branding Awardot. A verseny célja, hogy a legjobb employer branding kampányokat széles körben mutassa be, illetve pozitív és inspiráló példákkal segítse a szakmát.

Mutasd meg munkáltatói márkádat és add le nevezésedet itt: http://www.employerbrandingaward.hu/

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.