Ez a cikk a hrpwr.hu oldalon jelent meg.
A nagy Employer Branding Nap idén november 22-én került megrendezésre a PWC központjában. Itt az előttünk álló év Employer Branding trendjeiről hazai és nemzetközi viszonylatban, illetve a munkaerőpiac változásairól, kiemelten a munkaerő megtartásáról esett szó.
Íme a nyolc globális employer branding trend 2024-re
Nyitó előadásában Horváth Ádám (Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz; elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség) osztotta meg velünk az idei World Employer Branding Day-ről hozott nemzetközi trendeket, amelyek itthon is biztosan hatással lesznek a szakmára.
A tanulságokat az alábbiak szerint foglalta össze:
- alakítsunk ki stratégiai szemléletet, az employer branding üzleti célrendszert támogasson,
- a szervezeten átívelő, újragondolt employer brandingünk legyen, siló működés helyett integrált szemlélettel;
- 2024-ben a fókusz a megtartás és elköteleződés
- fókuszban a megtartás és elköteleződés legyen
- találjuk meg az egyensúlyt a technológiai lehetőségek és az emberközpontú megközelítés között;
- ökoszisztémák kialakítása: partnerségek, amelyek biztosítják jó munkáltatói hírnév erősítését;
- személyre szabott employee experience és wellbeing programokban gondolkodjunk, az egyes munkavállalói perszónák igényei jelentősen eltérnek;
- agilis és fenntartható employer branding stratégiára törekedjünk,
- mérjük és kövessük azokat az adatokat, amelyek számítanak a munkáltatói márkánk szempontjából. Nézd meg, hogy használod-e termékként a termékedet/szolgáltatásodat amit hirdetsz!
Mesterséges intelligencia: „Ami a lényeg: PRÓBÁLD KI!”
Paul Baier (a GAI vezérigazgtaója és a Harvard Business Review szerzője AI témában) demonstrálta az Európai Employer Brand Szövetség (EAEBA) AI eseményén, hogy az MI néhány perc alatt képes létrehozni egy 10 hetes onboarding folyamatot, egy kreatív álláshirdetést megszövegezni, egy visszajelzés struktúrát és egy interjúvázlatot, de használhatjuk képalkotásra, karrieroldalak szövegezésére és egyéb dinamikus tartalmak kiegészítésére is. Ami a lényeg: Próbáljuk ki!
Különböző platformok használata a toborzásban – szólítsuk meg a tech-talenteket!
Az IT és mérnök toborzással résztvevőink kb. 40%-a aktívan foglalkozik. Ádám néhány kiváló mintát hozott arra, hogyan beszéljünk az ő nyelvükön, milyen kampányokkal érhetjük el őket, amelyekkel valóban megfelelő jelöltet tudunk bevonzani. Az egyik legizgalmasabb példa erre a Kaufland romániai programja volt. Ebben játékokat és in-game aktivációkat használtak arra, hogy tehetségeket toborozzanak. Insprirálódjatok a kampányból:
A közösségi médiában még mindig óriási potenciál rejtőzik employer branding szempontból, csak a cégek legnagyobb része a mai napig nem aknázza ki ezeket a lehetőségeket. A kollégák személyes profilján megosztott tartalmak átlagosan 6x magasabb elérést generálnak, mint a céges profilok. Ádám példaként Cameron Brain (EvwryoneSocial – CEO) Amazonnal közös munkáját említett, amikor az ambassadorok bevonásával a cég 10 000 kollégája 1 év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, ami 12 millió engagementet (komment, like, megosztás) eredményezett a cég számára. És az sem elhanyagolható szempont, hogy a munkatársak kapcsolati hálója által az elért emberek 65%-a versenytársaknál dolgozott, ami a szenior pozíciókra toborzást tudta támogatni employer brand láthatósággal.