Trendek, változások az Employer Brandingben a 2024-es évre

Employer branding trendek 2024-es évre borítókép

Ez a cikk a hrpwr.hu oldalon jelent meg.

A nagy Employer Branding Nap idén november 22-én került megrendezésre a PWC központjában. Itt az előttünk álló év Employer Branding trendjeiről hazai és nemzetközi viszonylatban, illetve a munkaerőpiac változásairól, kiemelten a munkaerő megtartásáról esett szó.

Íme a nyolc globális employer branding trend 2024-re

Nyitó előadásában Horváth Ádám (Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz; elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség) osztotta meg velünk az idei World Employer Branding Day-ről hozott nemzetközi trendeket, amelyek itthon is biztosan hatással lesznek a szakmára. 

A tanulságokat az alábbiak szerint foglalta össze:

  • alakítsunk ki stratégiai szemléletet, az employer branding üzleti célrendszert támogasson, 
  • a szervezeten átívelő, újragondolt employer brandingünk legyen, siló működés helyett integrált szemlélettel;
  • 2024-ben a fókusz a megtartás és elköteleződés 
  • fókuszban a megtartás és elköteleződés legyen 
  • találjuk meg az egyensúlyt a technológiai lehetőségek és az emberközpontú megközelítés között;
  • ökoszisztémák kialakítása: partnerségek, amelyek biztosítják jó munkáltatói hírnév erősítését;
  • személyre szabott employee experience és wellbeing programokban gondolkodjunk, az egyes munkavállalói perszónák igényei jelentősen eltérnek;
  • agilis és fenntartható employer branding stratégiára törekedjünk, 
  • mérjük és kövessük azokat az adatokat, amelyek számítanak a munkáltatói márkánk szempontjából. Nézd meg, hogy használod-e termékként a termékedet/szolgáltatásodat amit hirdetsz!

Mesterséges intelligencia: „Ami a lényeg: PRÓBÁLD KI!”

Paul Baier  (a GAI vezérigazgtaója és a Harvard Business Review szerzője AI témában) demonstrálta az Európai Employer Brand Szövetség (EAEBA) AI eseményén, hogy az MI néhány perc alatt képes létrehozni egy 10 hetes onboarding folyamatot, egy kreatív álláshirdetést megszövegezni, egy visszajelzés struktúrát és egy interjúvázlatot, de használhatjuk képalkotásra, karrieroldalak szövegezésére és egyéb dinamikus tartalmak kiegészítésére is. Ami a lényeg: Próbáljuk ki!

Különböző platformok használata a toborzásban – szólítsuk meg a tech-talenteket!

Az IT és mérnök toborzással résztvevőink kb. 40%-a aktívan foglalkozik. Ádám néhány kiváló mintát hozott arra, hogyan beszéljünk az ő nyelvükön, milyen kampányokkal érhetjük el őket, amelyekkel valóban megfelelő jelöltet tudunk bevonzani. Az egyik legizgalmasabb példa erre a Kaufland romániai programja volt. Ebben játékokat és in-game aktivációkat használtak arra, hogy tehetségeket toborozzanak. Insprirálódjatok a kampányból:

A közösségi médiában még mindig óriási potenciál rejtőzik employer branding szempontból, csak a cégek legnagyobb része a mai napig nem aknázza ki ezeket a lehetőségeket. A kollégák személyes profilján megosztott tartalmak átlagosan 6x magasabb elérést generálnak, mint a céges profilok. Ádám példaként Cameron Brain (EvwryoneSocial – CEO) Amazonnal közös munkáját említett, amikor az ambassadorok bevonásával a cég 10 000 kollégája 1 év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, ami 12 millió engagementet (komment, like, megosztás) eredményezett a cég számára. És az sem elhanyagolható szempont, hogy a munkatársak kapcsolati hálója által az elért emberek 65%-a versenytársaknál dolgozott, ami a szenior pozíciókra toborzást tudta támogatni employer brand láthatósággal.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.