Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.
Az eredeti cikk a HRPWR.hu-n, a Pénzcentrumon és a Trade magazinon is megjelent.
Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5 százalékkal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.
A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást.
[su_note note_color=”#7ab4de”]”A hazai munkáltatók többsége tévesen azt gondolja, hogy az employer branding stratégia egyenlő a babzsákkal és a gyümölcsnappal, ez azonban hibás megközelítés. A munkáltatói márkaépítés akkor tudja elérni a célját, ha a vállalati stratégiáját támogatva képes számokkal kimutatható üzleti eredményt produkálni” [/su_note]
A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.
Az Accor középtávú célja a növekedés támogatása új kollégák bevonzásával, valamint a kulcsemberek megtartása. Az idei év fókuszai között szerepel a frissdiplomások megszólítása, valamint a szakgimnazisták esetében is aktívan részt vesznek az utánpótlás képzésében. Az egyetemi kapcsolatok fejlesztésével az a vállalat célja, hogy belekapcsolódjon az oktatásba és vonzóbbá tegye a szállodaláncot a hallgatók körében.
„Akárcsak a vendégeinknek, 2020-ra a munkavállalóinknak is több mint 50 százaléka az Y generációból kerül ki, mi pedig szeretnénk megérteni, hogy mi fontos számukra egy munkahelyen, és pontosan azt nyújtani. Kollégáinkat ugyanúgy élmények és benyomások érik szállodáinkban, mint vendégeinket, ezért szeretnénk átfogó stratégiával közelíteni a munkáltatói márkaépítés felé.”
– mondja Komlósi Gabriella, az Accor HR managere.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!