Brandfizz

Az alaposan átalakult az online toborzási rendszer

Az online toborzási rendszer folyamata drasztikusan lerövidült és átalakult: manapság már nem elég néhány jól célzott hirdetés ahhoz, hogy a cégek megtalálják a legkiválóbb munkaerőt, ennél sokkal kifinomultabb megoldásokra van szükség. A legújabb online toborzási rendszer és kiválasztási megoldásokba a világ legnagyobb munkáltatói és márkaépítési konferenciáján, a World Employer Branding Day-en engedtek bepillantást a terület szakértői.

Az eredeti cikk a Világgazdaságon jelent meg.

A digitalizáció ma már a munkáltatói márkaépítést, azaz az employer brandinget is forradalmasítja. Egyrészt rengeteg online platformon ellenőrizhető az, hogy egy vállalatnál milyen dolgozni, gondoljunk a Google- vagy a Facebook-értékelésekre, blogokra, nyilvános kommentekre.

A jelentkezés folyamata a legtöbb nagyvállalatnál már évek óta digitális. Egyre több helyen vezetnek be online eszközöket a kiválasztási szakaszban is.

Így például videóinterjúkkal vagy chatbotokkal próbálják egyszerűsíteni a felvételi folyamatokat, amelyekkel nemcsak energiát, hanem időt és pénzt is spórolnak. A legkiválóbb tehetségekért egyre ádázabb a küzdelem a munkaerőpiacon – egyes iparágakban, például az IT-ben ez fokozottan igaz –, ezért azok a munkáltatók kerülnek versenyelőnybe, akik a digitális eszközöket is a maguk hasznára tudják fordítani.

Bárki számára elérhetőek

Ne gondoljuk azt, hogy csupán a nagy cégek engedhetik meg maguknak, hogy digitális eszközöket használjanak a toborzási, kiválasztási folyamataikban! Ma már számos digitális eszköz elérhető minimális anyagi befektetéssel: pár dolláros applikációkkal is lehet monitorozni a jelöltek és a dolgozók elégedettségét, és mérhető üzleti eredményeket lehet elérni. Ez lehetőséget teremt minden munkaadónak a jelöltélmény fejlesztésére. A munkáltatói márkaépítés digitális eszközei már nemcsak a globális multik számára elérhetők. Noha tény, hogy a legtöbb esetben ők azok, akik először kezdik el használni ezeket a megoldásokat. Így van ez hazánkban is.

Az évek óta jelen lévő munkaerőhiány miatt a magyar cégek rákényszerültek arra, hogy gyorsan implementálják a világ élvonalában már bevált megoldásokat. Néhányan már nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé tartoznak

– véli Horváth Ádám, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója. Szerinte a hazánkban jelen lévő multicégek felzárkózása munkáltatói márkaépítésben nagyon gyors, sokszor a hazai leányvállalat előrébb jár a megvalósításban, mint a globális központok. „Ezek a cégek már egészen kifinomult eszközöket is be tudnak vetni a legkiválóbb munkaerő megtalálására és megtartására: a célzott és adatelemzéssel támogatott közösségi média hirdetésektől kezdve, a chatbot fejlesztéseken át a vizuális történetmesélést alkalmazó pozícióleírásokig igen széles az eszköztáruk” – tette hozzá.

Személyre szabott jelöltélmény

A TMP Worldwide által üzemeltetett digitális karrier platformokon 300 millió feletti látogató digitális viselkedését elemezték ki, és globálisan 1 millió pozíció betöltésének digitális folyamatát nézték végig – osztotta meg a lisszaboni World Employer Branding Day-en a résztvevőkkel Steven Ehrlich, a TMP Worldwide elnökhelyettese. Az álláskeresők globális viselkedését elemző kutatás megmutatta, hogy

pár évvel ezelőtt a jelentkezők átlagosan hat kattintásból jutottak el a Google kereséstől a vágyott állás jelentkezési gombjáig.

A szakértők arra számítottak, hogy az évek során ez rövidülni fog, és a keresőmotorok miatt a közvetítő szerepét betöltő karrieroldalak forgalma csökken: a jelentkezők átugorják őket és a keresőből egyből az álláshirdetés oldalára jutnak.

A kutatás bebizonyította, hogy ez csak részben történt így: a folyamat négy kattintásra rövidült.

Az álláskeresők sokkal hatékonyabban találják meg azt, amit keresnek. Ugyanakkor ahhoz, hogy ez a négy lépés megvalósulhasson, korábban átlagosan 13 interakciónak kellett létrejönnie a márka és az álláskereső között.

Ilyen interakció lehetett például:

a cégek közösségi média oldalai (különösen a LinkedIn, a Facebook és a Z generációs célcsoportnál az Instagram),

a vállalat szakembereinek blogbejegyzései, glassdoor értékelések, vállalati szakmai események, rendezvények, vagy

az ott dolgozó ismerősök digitális lábnyoma, véleménye.[/su_note]

A TMP Worldwide ezért személyre szabott digitális megoldásokkal igyekszik növelni a keresési élményt. „A digitális employer branding megoldások azt teszik lehetővé, hogy egyéni jelöltélmény útvonalakat építsünk ki, és automatizált személyre szabott folyamatszakaszokat építsünk a kiválasztásba, ami reagál a jelöltek új digitális szokásaira” – fogalmazott Steven Ehrlich.

Ez a kutatás is azt támasztotta alá, amit az employer branding szakértők már egy ideje hangoztatnak:

az álláskeresés döntéshozatali folyamata komplex. A jelöltek preferenciái nagyon különbözőek, ezeket a különbségeket pedig digitális eszközökkel lehet feltérképezni és személyre szabni.

A segítségükkel érthetik meg a munkáltatók, hogy a jelölteknek mi fontos, miért döntenek úgy, ahogy, és mi szükséges ahhoz, hogy a jelöltek őket válasszák, majd hosszú távon is a cégnél maradjanak.

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz
Brandfizz képzés

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
Brandfizz képzés
Brandfizz képzés

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.