Az online toborzási rendszer folyamata drasztikusan lerövidült és átalakult: manapság már nem elég néhány jól célzott hirdetés ahhoz, hogy a cégek megtalálják a legkiválóbb munkaerőt, ennél sokkal kifinomultabb megoldásokra van szükség. A legújabb online toborzási rendszer és kiválasztási megoldásokba a világ legnagyobb munkáltatói és márkaépítési konferenciáján, a World Employer Branding Day-en engedtek bepillantást a terület szakértői.
Az eredeti cikk a Világgazdaságon jelent meg.
A digitalizáció ma már a munkáltatói márkaépítést, azaz az employer brandinget is forradalmasítja. Egyrészt rengeteg online platformon ellenőrizhető az, hogy egy vállalatnál milyen dolgozni, gondoljunk a Google- vagy a Facebook-értékelésekre, blogokra, nyilvános kommentekre.
A jelentkezés folyamata a legtöbb nagyvállalatnál már évek óta digitális. Egyre több helyen vezetnek be online eszközöket a kiválasztási szakaszban is.
Bárki számára elérhetőek
Ne gondoljuk azt, hogy csupán a nagy cégek engedhetik meg maguknak, hogy digitális eszközöket használjanak a toborzási, kiválasztási folyamataikban! Ma már számos digitális eszköz elérhető minimális anyagi befektetéssel: pár dolláros applikációkkal is lehet monitorozni a jelöltek és a dolgozók elégedettségét, és mérhető üzleti eredményeket lehet elérni. Ez lehetőséget teremt minden munkaadónak a jelöltélmény fejlesztésére. A munkáltatói márkaépítés digitális eszközei már nemcsak a globális multik számára elérhetők. Noha tény, hogy a legtöbb esetben ők azok, akik először kezdik el használni ezeket a megoldásokat. Így van ez hazánkban is.
Az évek óta jelen lévő munkaerőhiány miatt a magyar cégek rákényszerültek arra, hogy gyorsan implementálják a világ élvonalában már bevált megoldásokat. Néhányan már nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé tartoznak
Személyre szabott jelöltélmény
A TMP Worldwide által üzemeltetett digitális karrier platformokon 300 millió feletti látogató digitális viselkedését elemezték ki, és globálisan 1 millió pozíció betöltésének digitális folyamatát nézték végig – osztotta meg a lisszaboni World Employer Branding Day-en a résztvevőkkel Steven Ehrlich, a TMP Worldwide elnökhelyettese. Az álláskeresők globális viselkedését elemző kutatás megmutatta, hogy
pár évvel ezelőtt a jelentkezők átlagosan hat kattintásból jutottak el a Google kereséstől a vágyott állás jelentkezési gombjáig.
A szakértők arra számítottak, hogy az évek során ez rövidülni fog, és a keresőmotorok miatt a közvetítő szerepét betöltő karrieroldalak forgalma csökken: a jelentkezők átugorják őket és a keresőből egyből az álláshirdetés oldalára jutnak.
A kutatás bebizonyította, hogy ez csak részben történt így: a folyamat négy kattintásra rövidült.
Az álláskeresők sokkal hatékonyabban találják meg azt, amit keresnek. Ugyanakkor ahhoz, hogy ez a négy lépés megvalósulhasson, korábban átlagosan 13 interakciónak kellett létrejönnie a márka és az álláskereső között.
Ilyen interakció lehetett például:
a cégek közösségi média oldalai (különösen a LinkedIn, a Facebook és a Z generációs célcsoportnál az Instagram),
a vállalat szakembereinek blogbejegyzései, glassdoor értékelések, vállalati szakmai események, rendezvények, vagy
az ott dolgozó ismerősök digitális lábnyoma, véleménye.[/su_note]
A TMP Worldwide ezért személyre szabott digitális megoldásokkal igyekszik növelni a keresési élményt. „A digitális employer branding megoldások azt teszik lehetővé, hogy egyéni jelöltélmény útvonalakat építsünk ki, és automatizált személyre szabott folyamatszakaszokat építsünk a kiválasztásba, ami reagál a jelöltek új digitális szokásaira” – fogalmazott Steven Ehrlich.
Ez a kutatás is azt támasztotta alá, amit az employer branding szakértők már egy ideje hangoztatnak:
az álláskeresés döntéshozatali folyamata komplex. A jelöltek preferenciái nagyon különbözőek, ezeket a különbségeket pedig digitális eszközökkel lehet feltérképezni és személyre szabni.
A segítségükkel érthetik meg a munkáltatók, hogy a jelölteknek mi fontos, miért döntenek úgy, ahogy, és mi szükséges ahhoz, hogy a jelöltek őket válasszák, majd hosszú távon is a cégnél maradjanak.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!