Hogyan változik az employer branding fókusza ezekben az időkben? Milyen trendek fedezhetők fel globális szinten? Hogyan cselekedjünk ahhoz, hogy nyertesként kerüljünk ki a mostani szituációból?
Ilyen és ehhez hasonló kérdések kerültek megválaszolásra néhány napja az Európai Employer Brand Szövetség által megszervezett webináron, ahol a téma szakértői gyűltek össze a világ számos pontjáról, és beszélgettek a jelenről, jövőről. A webinár globális érdeklődést váltott ki, hiszen 51 országból 1041 ember regisztrált, hogy meghallgassa ezeket a gondolatokat.
Mi a munkáltatói márka legfontosabb feladata ma?
A válasz nagyon egyértelmű. A VEZETŐK TÁMOGATÁSA. A koronavírus miatt kialakult helyzetben a vezetőkön óriási nyomás van, többszörösen nehéz helyzetbe kerültek. Átment rajtuk az úthenger, földcsuszamlás, vulkánkitörés és még egy meteorit is bevágódott a üzlet közepébe. Mit tudunk ez ellen tenni?
- Leginkább azzal tudunk a vezetőknek segíteni, ha eljuttatjuk a hangjukat a kollégákhoz. Segítsük őket a BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓBAN, mert kommunikálni mindenképpen kell a kollégák felé. Mi történik, ha ezt nem tesszük? Elindulnak olyan folyamatok, amikor a kollégák generálnak saját információkat, amit egyértelműen el szeretnénk kerülni.
- A másik nagyon fontos feladatunk a KAPCSOLATOK ÉLETBEN TARTÁSA. A kialakult helyzetben csökkennek az emberi interakciók, a kollégák eltávolodnak egymástól. Segítsük az üzleti vezetőket olyan megoldásokkal, amelyek összekötik a kollégákat és releváns tartalmakat juttatnak el hozzájuk, ezáltal fenntartva a kapcsolatot közöttük, és növelve az elköteleződésüket is.
Milyen globális trendeket ismerhetünk fel? Hogyan tudunk eredményesen felkészülni az üzlet újraindítására?
- BELSŐ FÓKUSZ
Nagyon erős fókuszt láthatunk most a belső kommunikáción és a kollégák elkötelezésén. Bár számos cég továbbra is toboroz, az aktivitás nagy része most mégis belülre koncentrálódik. Eddig azt láthattuk, hogy a cégek a külső kommunikációra helyeztek nagyobb hangsúlyt, ez ment jól nekik. Ma mégis az a feladat, hogy belülre tudjunk jól kommunikálni, mutassuk meg az értékeinket, segítsük a kollégák elköteleződését, és tartsuk meg a legjobb munkaerőt.
- STRATÉGIAI TERVEZÉS
A tűzoltással sok cég végzett már. Eljött az ideje annak, hogy újraindítsák az üzletet, és ehhez lokálisan és globálisan is újra kell gondolni az ezévre tervezett stratégiát. Meg kell fogalmazni az új üzleti célokat, és ki kell jelölni az új fókuszpontokat.
- BUDGET ÚJRATERVEZÉSE
A stratégiához kapcsolódóan a költségeket is újra kell tervezni. Hol lehet meghúzni a költségsorokat? Nagyon sokat tudunk spórolni olyan eseményeken, amelyeket élőben tartottunk volna meg, mint például a nyárindító buli és az egyéb összejövetelek. Ezeket most meg tudjuk tartani online.
Át tudunk csoportosítani belső összegeket a toborzásból is, hiszen vélhetően most kevesebb külső embert tudunk felvenni. Ezeket az összegeket felhasználhatjuk például a belső kommunikációra. És természetesen felszabadulnak pénzforrások az állásbörzékből is, melyeknek most nagyon bizonytalan lett a jövője. Nagyon sok helyen azt látjuk, hogy azoknál a cégeknél, ahol nem csökkentik a munkáltatói márkára szánt összeget, ott átformálják ezek szerkezetét, és a vezetők támogatására, a belső kommunikációra költik a forrásokat.
A legfontosabb feladatunk a HOLNAP sikeréért MA az, hogy leküzdjük az előttünk lévő akadályokat, és visszatérítsük cégünket egy olyan pályára, ahol a vállalatunk újra vonzó lesz, elkötelezi a munkavállalóit és képes arra, hogy meg is tartsa őket.
Kövesd a European Association of Employer Branding Agencies-t és regisztrálj a következő eseményünkre, ahol még több hasznos információt kaphatsz employer branding témában! Csatlakozz hozzánk Május 8-án, ahol a belső kommunikáció lesz a téma!
Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!