Brandfizz

Ahol tényleg Te számítasz

Élményalapú munkáltatói márkaépítés – stratégiai alapokon az NN Biztosítónál

VUCA világban élünk: minden folyamatosan, gyorsan változik körülöttünk (volatility), bizonytalanság (uncertainty), komplexitás (complexity) és többértelműség (ambiguity) jellemzi a környezetünket. A globális változásokkal a munka világa, a munkavégzési és álláskeresési szokások is átalakultak.

A ma válaszai így már nem biztos, hogy megállnak a holnap kérdéseinél, illetve az a gondolkodás és problémamegoldás, amellyel eddig kezeltük a különféle helyzeteket, az új kihívásoknál már nem fog működni.

Az eredeti cikk a HVG Karrier Pluszban jelent meg.

Ez az egész piacra, minden iparágra jellemző. A tehetségekért minden szektorban komoly küzdelem folyik, nincs ez másként a pénzügyi ágazatban sem. Ehhez az önmagában is nagy kihívást jelentő helyzethez hozzáadódik a biztosítási iparág specifikuma, az a környezet, amelyben mi mozgunk.

Az NN Csoport jelenleg 18 országban van jelen, mindenütt erős piaci pozícióban. Magyarországon 27 éve tevékenykedünk, ebből 21 éve miénk a piacvezető szerep az életbiztosítások terén. 330 fős központi irodánkban a klasszikus vállalati funkciók mellett már olyan előremutató területek is megtalálhatóak, mint a marketing technológia, vagy a Sparklab, ahol innovatív ötletek és start-up-ok támogatásával foglalkozunk. Emellett az ország egyik legfelkészültebb és legeredményesebb értékesítési hálózatát is a magunkénak tudhatjuk, ahol 1200 partnerünk dolgozik nap mint nap azon, hogy minél több családot védelem alá vonjunk és támogassuk őket a pénzügyi tudatosságuk fejlesztésében és ahova jelenleg is toborzunk fiatal értékesítési tehetségeket.

Természetesen a központ utánpótlás fejlesztésére nagy gondot fordítunk, és a biztosítási szakmai tapasztalattal rendelkező pályázók mellett nyitottak vagyunk az iparágon kívülről érkező tehetségekre is, hogy innovatív, ambiciózus stratégiánkat minél sokrétűbb tudás és tapasztalat birtokában tudjuk megvalósítani. Az NN eltökélt abban, hogy a jelenleg zajló digitális és agilis transzformáció sikeres megvalósításával mind működésével, mind az ügyfélélmény és szolgáltatások tekintetében is kiemelkedőt és előremutatót alkosson.

A stratégia számít

Annak érdekében, hogy kiemelt szerepünk legyen munkáltatóként a piacon, kifejezetten nagy hangsúlyt kapott szervezetünkben a munkáltatói márkaépítés, újra kellett pozicionálni magunkat. Tehát a kihívás, a feladatunk nem kevesebb volt, mint kialakítani egy olyan integrált employer branding stratégiát, amely nemcsak egy HR-es témakör, hanem az üzleti stratégia szerves része, azt támogató folyamat.

Olyan megoldást szerettünk volna kialakítani, amely túlmutat a megszokott kommunikáción, de kiválóan alkalmazkodik a fiatal generációk mostani igényeihez, tartalomfogyasztási szokásaihoz. Olyan megoldást, amely a digitális és innovatív vállalati stratégiánkkal összecseng, amely alkalmas arra, hogy erősítse a munkatársi elköteleződést.

Ez a stratégia emellett az edukációs feladatunkra is megoldást nyújt, hiszen minél több fiatallal kell megismertetnünk azt, hogy miről szól a pénzügyi tudatosság, az öngondoskodás, vagyis mi egy biztosítótársaság társadalmi szerepe.

Az integrált stratégiaalkotási szakaszban sem voltunk tétlenek, külső kommunikációra, országos megjelenésekre fókuszáltunk. TEDx Youth szponzorációval és online szimulációs játékkal erősítettük jelenlétünket, amelyeken keresztül több mint 2500 fiatalt értünk el. Emellett az őszi és tavaszi állásbörzéken interaktív megjelenéssel, Zimbardo időperspektíva tesztjével szólítottunk meg több száz potenciális munkavállalót.

Ezek az események az NN számára kitűnő eszközök voltak ahhoz, hogy felkeltsük a pályakezdő fiatalok érdeklődését, hiszen – mint mindenhol – a megfelelő utánpótlás építésének a biztosítási szektorban is óriási a szerepe. Mindezt játékosan, élményszerűen szerettük volna megvalósítani, hiszen egy biztosító is lehet cool – emelte ki Tóth Lajos, a biztosító HR igazgatója.

Az employer branding stratégia megalkotásához egy 5 lépcsős tervezési folyamatot használtunk. Az üzleti igény felmérése a stakeholderekkel lefolytatott interjúkkal kezdődött. A tulajdonos által elfogadott 3 éves üzleti stratégiát leginkább támogató célokból, területekből indultunk ki akkor, amikor a personákat megalkottuk. Az integrált márkaépítés belülről kifelé indul, és a jelenlegi munkavállalói élményt is fel kellett mérnünk, meg kellett ismernünk.  Több száz fős külső és belső kutatást végeztünk, hogy azonosítani tudjuk a célcsoportunk igényeit és azokat a pontokat, ahol a jelenlegi kollégáinknak hiányérzetük van az elvárásaik és a megélésük között.

Az EVP (employer value proposition), vagyis munkáltatói értékajánlat elmélyítésénél a meglévő értékeinkből – Clear, Care, Commit – indultunk ki. A folyamat egésze alatt bevontuk a kollégákat: a kutatási eredményeket is együtt, közösen dolgoztuk fel workshopok keretében. Célunk az volt, hogy befelé fókuszáltan a kollégák véleménye alapján határozzuk meg azokat az élménypontokat, amelyekkel foglalkoznunk kell, hogy még jobb munkahely legyünk. Ebből kerekedett ki az a road map, amely tartalmazza 2019 év végéig az összes, a munkavállalóinkra és az élményre fókuszáló employer branding aktivitást.

Alapvető és fontos volt számunkra, hogy a valóságot mutassuk be. Azt ígérjük, amit valóban teljesíteni tudunk, hiszen nem elég bevonzani, meg is kell tartani a tehetségeket. Fenntartható, hiteles kommunikációban gondolkodtunk, ezért döntöttünk úgy, hogy kollégáink történetein keresztül fogjuk megmutatni az NN-es életérzést, ők lesznek az arcaink, az NN munkáltatói márkájának nagykövetei” – hangsúlyozta Jurecska Andrea, Talent Acquisition és Employer Branding vezető.

Az inspiráció számít

Tavasszal rendeztük meg az Ambassador Programunk első állomását, az NN Inspire Day-t.

Az aktivitás célja a klasszikus vállalati értékek elmélyítése volt, hogy ezek ne csak szavak legyenek a falon, hanem mindannyian valóban megéljük ezeket.

A munkatársakon keresztül él ez a vállalat, és rajtuk keresztül válnak élővé ezek a tartalmak. Célunk volt felszínre hozni és megmutatni, hogy a globálisan meghatározott értékek mögött hiteles, saját  történetek vannak, amelyeket élménykommunikáción keresztül, nem EVP workshopon keresztül adtunk át munkavállalóink számára. Milyen az, amikor egy érték közös gondolatok köré csoportosul és minden kolléga egységesen bevonódik a saját élményével?

A belső kommunikáció teasereként felállítottunk egy inspire könyvtárat a HR csapat irodai terénél, és az asztalokon elhelyezett könyvjelzőkkel, illetve kifüggesztett plakátokkal bátorítottuk arra a kollégákat, hogy vigyenek el a polcról egy könyvet, és helyette hozzanak is egy olyat, amely őket inspirálja.

A rendezvényprogram kialakításában a korábbi TEDx Youth rendezvény szponzorációját vittük tovább. A múlt, jelen, jövő témájában a profi előadók az NN-nél is megoszthatták saját inspiráló történetüket a délelőtt során. Ezt egészítettük ki a délutáni storytelling tréninggel, amely elméleti és gyakorlati blokkokat tartalmazott. Ezzel a résztvevők megfelelő eszközt kaptak ahhoz, hogy tudatosan használják a hangjukat és továbbvigyék ambassadorként a saját NN-es sztorijukat.  A legfontosabb célja az NN Inspire Day-nek az volt, hogy egy inspiráló, könnyen élvezhető, továbbvihető élményt adjunk a kollégáknak, amelyet utána ők is tovább tudnak adni mások számára. Azt tartottuk szem előtt, hogy először inspirálódnod kell, csak ezután tudsz inspirálni másokat.

Az NN-nél folyamatosan keressük azokat az új csatornákat és eszközöket, amelyeken keresztül hitelesen és még eredményesebben tudjuk elérni a fiatal generációt és meg tudjuk mutatni, hogy milyen ez az iparág.

Újdonságként ősszel debütált facebook-os karrieroldalunk, amelyen keresztül folyamatosan izgalmas tartalmakat közvetítünk majd, és ahol találkozhattok ambassadorainkkal is, hogy rajtuk keresztül ismerjétek meg az NN életérzést.

Mert Te számítasz!

Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.