Hogyan képes az Integrált Employer Branding fenntartható üzleti eredményeket generálni a vállalatok számára? Fogorvos vagy fájdalomcsillapító a megoldás? És merre tart a munkáltatói márka szakma világszinten?
Mára nem kérdés, hogy a munkaerőért zajló küzdelem a legtöbb hazai vállalatnál stratégiai szintű üggyé vált. A munkaerőpiac globalizálódása, a digitalizáció, a demográfiai változások, az oktatási rendszer lemaradása olyan kihívások elé állították a régió gazdasági szereplőit, amelyekre sokszor a mai napig nincsenek valódi eredményt hozó válaszok. Szerte a világban már elterjedt az a megközelítés, miszerint a munkáltatói márkát nem 1-2 hónapos akciók sorozataként érdemes kezelni, hanem integrált módon, folyamatosan, sejtszintig lecsepegtetve a szervezetben.
[/ms_column] [/ms_row]
Számos vállalat megtapasztalhatta az elmúlt években, hogy amikor a dinamikus növekedés időszakában bővül a szervezet, akkor a napi szintű igények sokszor stratégiát esznek reggelire. Emiatt a bevonzás – elkötelezés – megtartás stratégiai szenthárom-ságát félretéve az employer branding több esetben silányult kapkodós akciók sorozatává. A szolgáltatói piacon megjelentek azok az ígéretek, miszerint 1-2 hónap alatt, egy kis ráncfelvarrás után minden rendbe hozható.
Azok a sikeres cégek, akik tudatosan és stratégiai szinten kezelik munkáltatói márkájukat, nem dőltek be a szirének csábító hangjainak, hiszen megtapasztalták: ha fogorvoshoz kell menni, akkor nem megoldás bedobni egy fájdalomcsillapítót és úgy tenni, mintha minden rendben volna. A mosoly sem az igazi ilyenkor. Mindez manapság halmozottan igaz. Hogy miért? A nagyvállalatok toborzási célkeresztjében lévő generációk tagjai ugyanis hiperszenzitív bullshit-radarral rendelkeznek és egy díjnyertes vadászkutya orrát megszégyenítő érzékenységgel szagolják ki a fals vállalati ígéreteket. Érdemes kockáztatni az évek alatt felépített munkáltatói brandet? Nem valószínű.
„A nagyvállalatok toborzási célkeresztjében lévő generációk tagjai ugyanis hiperszenzitív bullshit-radarral rendelkeznek és egy díjnyertes vadászkutya orrát megszégyenítő érzékenységgel szagolják ki a fals vállalati ígéreteket. Érdemes kockáztatni az évek alatt felépített munkáltatói brandet? Nem valószínű.”
Viszont akik tudatosan gondozzák munkáltatói márkájukat, egy lépéssel a piac előtt járnak. Aki integrált employer branding stratégiát épít, annak sokszor mindegy, hogy mit lépnek a versenytársak. Fontos, hogy sejtszintig lecsepegtessük szervezeten belül a munkáltatói márka ügyét és ne a fióknak gyártsunk riportokat. A vezetői prezentációk diáiról meg kell elevenedniük az értékígéreteknek, élővé kell válniuk az EVP-knek, hogy a mindennapi működés részévé váljanak. Bevonás, energizálás, fejlesztés, visszajelzés. Ezek a nélkülözhetetlen hozzávalók.
2017. április 27-28-án különleges alkalom nyílik a hazai employer branding közösség előtt: a világ legjobb munkáltatói márka szakemberei érkeznek Budapestre. A World Employer Branding Day egyedülálló lehetőséget kínál a magyarországi cégvezetőknek, HR vezetőknek, ügynökségeknek, employer branding szakembereknek, hogy megismerjék a szakmai nemzetközi élvonalát és elsajátítsák egy üzleti eredményeket generáló, fenntartható munkáltatói márka szemléletet.[/ms_column] [/ms_row]
A tartós üzleti eredményekhez viszont a talentek bevonzása és megtartása szükséges. Ahogy Brett Minchington, az Employer Brand International elnöke és CEO-ja (egyben a rendezvény ötletgazdája) fogalmazott: „Az employer brand vezetők szerepe mára már kulcsfontosságúvá vált abban, hogy versenyelőnyt építsen a cégek számára a legritkább erőforrás, a TEHETSÉG megtalálásában.” Az eseményen olyan vonzó márkák képviseltetik magukat, mint a Facebook, Tommy Hilfiger, LinkedIn, Microsoft, Ferrero, Swarovski és a Virgin Media.