A BRANDetlenség ellenszere!

Hogyan képes az Integrált Employer Branding fenntartható üzleti eredményeket generálni a vállalatok számára? Fogorvos vagy fájdalomcsillapító a megoldás? És merre tart a munkáltatói márka szakma világszinten?

Mára nem kérdés, hogy a munkaerőért zajló küzdelem a legtöbb hazai vállalatnál stratégiai szintű üggyé vált. A munkaerőpiac globalizálódása, a digitalizáció, a demográfiai változások, az oktatási rendszer lemaradása olyan kihívások elé állították a régió gazdasági szereplőit, amelyekre sokszor a mai napig nincsenek valódi eredményt hozó válaszok. Szerte a világban már elterjedt az a megközelítés, miszerint a munkáltatói márkát nem 1-2 hónapos akciók sorozataként érdemes kezelni, hanem integrált módon, folyamatosan, sejtszintig lecsepegtetve a szervezetben.

[/ms_column] [/ms_row]

Számos vállalat megtapasztalhatta az elmúlt években, hogy amikor a dinamikus növekedés időszakában bővül a szervezet, akkor a napi szintű igények sokszor stratégiát esznek reggelire. Emiatt a bevonzás – elkötelezés – megtartás stratégiai szenthárom-ságát félretéve az employer branding több esetben silányult kapkodós akciók sorozatává. A szolgáltatói piacon megjelentek azok az ígéretek, miszerint 1-2 hónap alatt, egy kis ráncfelvarrás után minden rendbe hozható.

Azok a sikeres cégek, akik tudatosan és stratégiai szinten kezelik munkáltatói márkájukat, nem dőltek be a szirének csábító hangjainak, hiszen megtapasztalták: ha fogorvoshoz kell menni, akkor nem megoldás bedobni egy fájdalomcsillapítót és úgy tenni, mintha minden rendben volna. A mosoly sem az igazi ilyenkor. Mindez manapság halmozottan igaz. Hogy miért? A nagyvállalatok toborzási célkeresztjében lévő generációk tagjai ugyanis hiperszenzitív bullshit-radarral rendelkeznek és egy díjnyertes vadászkutya orrát megszégyenítő érzékenységgel szagolják ki a fals vállalati ígéreteket. Érdemes kockáztatni az évek alatt felépített munkáltatói brandet? Nem valószínű.

„A nagyvállalatok toborzási célkeresztjében lévő generációk tagjai ugyanis hiperszenzitív bullshit-radarral rendelkeznek és egy díjnyertes vadászkutya orrát megszégyenítő érzékenységgel szagolják ki a fals vállalati ígéreteket. Érdemes kockáztatni az évek alatt felépített munkáltatói brandet? Nem valószínű.”

Viszont akik tudatosan gondozzák munkáltatói márkájukat, egy lépéssel a piac előtt járnak. Aki integrált employer branding stratégiát épít, annak sokszor mindegy, hogy mit lépnek a versenytársak. Fontos, hogy sejtszintig lecsepegtessük szervezeten belül a munkáltatói márka ügyét és ne a fióknak gyártsunk riportokat. A vezetői prezentációk diáiról meg kell elevenedniük az értékígéreteknek, élővé kell válniuk az EVP-knek, hogy a mindennapi működés részévé váljanak. Bevonás, energizálás, fejlesztés, visszajelzés. Ezek a nélkülözhetetlen hozzávalók.

2017. április 27-28-án különleges alkalom nyílik a hazai employer branding közösség előtt: a világ legjobb munkáltatói márka szakemberei érkeznek Budapestre. A World Employer Branding Day egyedülálló lehetőséget kínál a magyarországi cégvezetőknek, HR vezetőknek, ügynökségeknek, employer branding szakembereknek, hogy megismerjék a szakmai nemzetközi élvonalát és elsajátítsák egy üzleti eredményeket generáló, fenntartható munkáltatói márka szemléletet.[/ms_column] [/ms_row]

Brett Minchington, CEO & Chairman, Employer Brand International

A tartós üzleti eredményekhez viszont a talentek bevonzása és megtartása szükséges. Ahogy Brett Minchington, az Employer Brand International elnöke és CEO-ja (egyben a rendezvény ötletgazdája) fogalmazott: „Az employer brand vezetők szerepe mára már kulcsfontosságúvá vált abban, hogy versenyelőnyt építsen a cégek számára a legritkább erőforrás, a TEHETSÉG megtalálásában.” Az eseményen olyan vonzó márkák képviseltetik magukat, mint a Facebook, Tommy Hilfiger, LinkedIn, Microsoft, Ferrero, Swarovski és a Virgin Media.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.