A kijárási korlátozások feloldásával a cégek ráfordultak az irodába való visszatérés előkészítésére. Ebben a helyzetben számtalan kérdés merül fel a HR területen dolgozókban és az employer branding esetében is.
Mire kell figyelnünk, ha employer brandingről beszélünk a visszatérés után? Milyen a biztonságos munkahelyi visszatérés? Hogyan tartsuk be az egészségügyi szempontokat? Milyen a sikeres és hatékony belső kommunikáció ebben az időben? Mit érdemes tenni employer branding területen? Mi a menedzsment és a vezetők feladata, ha szóba jöna visszatéréskor az employer branding? Hogyan tegyük elkötelezetté a kollégákat ebben az időben és mi az értékeink szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Horváth Ádámmal, a Facebook LIVE sorozatunk záró bejelentkezésén.
Hat témakörben gyűjtöttük össze azt a 33 szempontot (köztük employer branding témában is), amelyeket érdemes végig gondolni a visszatérés előtt. A vezetők számára a fennálló helyzet egy nagyszerű lehetőség arra, hogy az aktivitásokat, belső kommunikációt összehangolják a vállalat értékeivel, az EVP-kkel. Ezek mind employer branding megoldások, amelyeket alkalmazni lehet. Letölthető segédanyagunk ennek a 6 témakörnek az áttekintésében, esetleges bővítésében, valamint az értékekkel való összehangolásban segít.
Egészséges munkahely – mit tegyünk?
A korlátozások feloldása mellett természetesen megmaradtak bizonyos személyes higiéniát is támogató szabályozások. Vonatkoznak ezek a munkahelyre is. A 1,5 méteres távolság betartása, rendszeres fertőtlenítés, takarítás, kézfertőtlenítők kihelyezése elengedhetetlen. Az alapvető eszközök beszerzése mellett természetesen vannak cégek, akik segítséget tudnak nyújtani akár a hőkamerás beléptetésben, illetve a légkondícionálók fertőtlenítésében is, innovatív megoldásaikkal. Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció – a rendszeres tájékoztatás elengedhetetlen a bevezetett intézkedésekkel kapcsolatban.
Biztonságos működés – hogyan?
A kollégák számára segítség, ha összefoglaljuk a policy-t arra vonatkozóan, milyen az elvárt, biztonságos magatartás az irodában (maszk viselése, kézfogás, szokásaink, stb), akár munkakörspecifikusan. A beléptetés, kiléptetés rendszerét érdemes kidolgozni, valamint meghatározni érkezési időablakokat is. A policy része kell legyen a közös terek használatának szabályozása, az étkezések megszervezése, valamint az egy légtérben tartózkodók számának maximalizálása is.
Munkaeszközökre vonatkozó változások
A Brandfizz offizzerek esetében felmerült az igény, hogy esetleg az irodai széket / asztalt haza lehet-e vinni a home offizz idejére – ugyanis nem mindenki van berendezkedve a hosszabb távú otthoni munkavégzésre bútorügyileg. Ez remek példa arra, miért lehet szükség a „Home Office kit” kialakítására és beszerzésére. Az irodai munkaállomások átalakítására visszatérés után lehet sor: igény szerint a távolságok növelése lesz a cél. A nap során gondoskodnunk kell a használt eszközök rendszeres fertőtlenítéséről is, illetve egyszer használatos eszközök beszerzéséről is, de szükség lehet a hulladékkezelés megváltoztatására.
Munkaszervezés
Kövessük a fokozatos visszatérés elvét, emellett alakítsuk ki a Home Office policy-t is. Amellett, hogy fokozatosan egyre több napot töltünk bent az irodában, érdemes eleinte kötelező, valamint opcionális home office-ra kijelölt napokat meghatározni. Ennek megfelelően alakítsuk és szervezzük át futó projektjeinket is. Utazásaink, ügyféllátogatások kezelésében mindig kövessük, mi az aktuális szabályozás, de ugyanezt az elvet kövessük a külsős vendégek fogadása esetében is.
Vezetői és belső kommunikáció
Mit sem ér a rengeteg aktivitás, a meghozott intézkedések, a kollégák érdekében bevezetett változások, ha nem tudjuk azokat megfelelően a célcsoport tudtára adni. Ebben játszik rendkívül nagy szerepet a szervezett, tervezett, strukturált belső kommunikáció, amely egy helyre gyűjti az információt. Az employer branding stratégia egyik alapköve a strukturált belső kommunikáció. Fontos a cél: kommunikáljunk őszintén a helyzetről, és adjuk át a jövőképünket vezetőként. Legyünk transzparensek: mi változott az üzleti helyzetben? Hogyan folytatjuk a projekteket? Mit tesz a menedzsment? Mik az előttünk álló lépések? Mi az egyén felelőssége? ezek mind mind olyan kérdések. amelyeket vezetőként meg KELL tudnunk válaszolni.
Ugyanakkor fontos, hogy a kollégák számíthassanak a kommunikáció rendszerességére, a vezetői láthatóságra – a belső kommunikációs calendar kialakítása ebben tud segíteni.
A kommunikáció pedig kölcsönös kell, hogy legyen: biztosítanunk kell a megfelelő felületet a kollégák számára, ahol (akár anoním módon, ha szükséges) vissza tudják jelezni javaslataikat, gondolataikat, ötleteiket.
Elkötelezés
Fizikai és információs szükségleteink mellett fontos, hogy a csapat egységére is fókuszáljunk a reboarding során. Ne felejtsünk el köszönetet mondani! Meg kell találni a cég eszközeit – legyen az day off, prémium vagy tárgyi elismerés. Adjunk visszajelzést vezetőként – a 3+1 keretrendszer ebben hatalmas segítséget nyújt számunkra. Készítsünk munkán kívüli programajánlót, és szervezzünk csapatépítőket, akár coachingot, reziliencia tréninget, de szóba jöhet közös fröccsözés, kávézás, játékok. Egy a lényeg: térjen vissza az életünkbe a szórakozás és az ünneplés is!
A fenti témakörök áttekintése segítséget ad abban, hogy a lehető legprofibb módon szervezzük meg a reboardingot cégünknél. Ne felejtsük el, hogy minden aktivitásunkkal egy lépéssel közelebb vagyunk egy erős, jövőálló employer branding stratégia és koncepció kialakításához és megtartásához.
A nap végén álljunk meg, és gondoljuk végig, miért tesszük mindezt! Kössük össze értékeinket a kollégák védelme érdekében meghozott intézkedéseinkkel, és akkor egészen biztosan nem rólunk szólnak majd a kritikus hírek. Így lesz a cégünk egyre jobb és biztosabb munkahely, ami az employer branding egyik legfőbb küldetése
Bár Facebook eseménysorozatunk véget ért, a European Association of Employer Branding Agencies következő eseményére még tudsz regisztrálni, ne maradj le!
Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!