A munkáltatói márkaépítés, noha manapság már elterjedt fogalomnak számít a szervezeti működésben, mégis sokszor szembesülhetünk azzal, hogy nincs konkrét felelőse. Vezetői elkötelezés és bevonás nélkül pedig nem lehet átütő sikereket elérni, ami azonban nem mindig ilyen egyszerű feladatnak bizonyul, ezért 3 lépést osztunk meg veletek segítségképpen![/su_box]
1. Beszélgess a munkáltatói márkaépítés kapcsán, kávézás közben a legfontosabb vezetőkkel!
Gondold át először is, hogy melyek azok a vezetők, akiknek a legnagyobb hatásuk lehet az employer branding stratégia kialakításában és beszélgess, kávézz egyet a legfontosabb vezetőkkel! Ha ez megtörtént, akkor kezd azzal a beszélgetést, hogy megkérdezed vezetőid miért szeretnek a vállalatnál dolgozni? Hidd el meg fogsz lepődni azon, milyen szívesen válaszolnak erre a kérdésre, hiszen nem gyakori, hogy ilyen kérdéseket tegyenek fel számukra és nem is mindig vannak felkészülve a válaszra. Érdemes itt akár szó szerint jegyzetelni, hiszen ez egyben megalapozhatja a munkáltatói értékígéreted alapjait is. Ezzel a kérdéssel ugyanakkor azt is eléred, hogy a témára összpontosítsanak a vezetőid.
2. Munkáltatói márkaépítés és üzleti célok összehangolása
Az employer branding és üzleti célok összehangolása lesz a következő pontod. Folytasd az alábbi kérdéssel; Mik az üzleti célok az évre? Az kérdésre adott válasz a kiválasztási folyamat során a célcsoport meghatározását segítheti elő. Vegyünk egy példát, amint egy biztosítással foglalkozó cég szeretne agilisabbá, és technológiailag naprakésszé válni. A cél elérése mindenképp összekapcsolódik azzal, hogy a munkavállalókat a megfelelő technológiák értő használatára készítsük fel.
Ezt több módon is elérhetjük, például toborzás során koncentrálhatunk kifejezetten az Y és Z generáció tagjaira. Digitális bennszülöttként magától értetődőnek veszik az új eszközök használatát így a vállalat céljait jól kiegészítenék. Ahhoz azonban, hogy őket elérjük más platformokon, más tartalmakkal kell, hogy kommunikáljunk, amihez elengedhetetlen a munkáltatói márka tudatos megtervezése. Ne felejtsük el, ha a cég hosszú távú víziója a folyamatos technológiai újítások bevezetése, akkor a meglévő kollégáknak is átláthatóan és jól érthetően kell kommunikálni a szóban forgó változásokat, ami szintén előrelátó tervezést igényel.
Nyugodtan kérdezd meg azt is vezetőidtől, hogy szerintük mik azok a nehézségek, amik a kitűzött üzleti cél elérését akadályozhatják? A legtöbben pedig garantáltan fel fogják sorolni a megfelelően képzett munkaerő bevonzását és megtartását. Az, hogy a CEO által milyen az ideális munkaerő szintén sokat segíthet a jelöltek profilozásában. Már a toborzási kampány megtervezésekor számos folyamatot végig kísérhet, gondolunk itt maga az álláshirdetés megalkotásán keresztül, az interjú kérdéseken és döntésen át mindenre.
3. Vezetői bevonás és vezetői elköteleződés
Amennyiben eljutottál a harmadik pontra vezetőiddel való beszélgetés során, biztos lehetsz benne, hogy már sokkal nyitottabban állnak a változáshoz, mint az előző próbálkozásoknál. Csak annyi a dolgod, hogy berúgd azt a bizonyos gólt a vezetői bevonzás és elkötelezéshez. Kérdezd meg, hogy mik lehetnek a jelenlegi erőforrásaitok arra, hogy elérjétek az kitűzött üzleti célokat? Majd ezek után az előzetesen megbeszélt válaszokkal reflektálj vezetőidre. Próbáld meg hangsúlyozni a pozitívumokat is, illetve, ha magától nem ajánlják fel javasold, hogy szívesen bevonod őket a munkafolyamataidba. Végső kérdésként zárhatod azzal a sort, hogy érdeklődsz ők mivel tudnák támogatni ezt a pozitív változási folyamatot?
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!