3 lépés a vezetői elköteleződés megnyerésére!

3 lépés a vezetői elköteleződés megnyerésére!

3 lépés a vezetői elköteleződés megnyerésére!

Hogyan lehet elkötelezni a vezetőket az employer branding iránt? 3 lépés a vezetői elköteleződés megnyerésére!
Az employer branding, noha manapság már elterjedt fogalomnak számít a szervezeti működésben, mégis sokszor szembesülhetünk azzal, hogy nincs konkrét felelőse. Vezetői elkötelezés és bevonás nélkül pedig nem lehet átütő sikereket elérni, ami azonban nem mindig ilyen egyszerű feladatnak bizonyul, ezért 3 lépést osztunk meg veletek segítségképpen!

1. Beszélgess az employer branding kapcsán, kávézás közben a legfontosabb vezetőkkel!

Gondold át először is, hogy melyek azok a vezetők, akiknek a legnagyobb hatásuk lehet az employer branding stratégia kialakításában és beszélgess, kávézz egyet a legfontosabb vezetőkkel! Ha ez megtörtént, akkor kezd azzal a beszélgetést, hogy megkérdezed vezetőid miért szeretnek a vállalatnál dolgozni? Hidd el meg fogsz lepődni azon, milyen szívesen válaszolnak erre a kérdésre, hiszen nem gyakori, hogy ilyen kérdéseket tegyenek fel számukra és nem is mindig vannak felkészülve a válaszra. Érdemes itt akár szó szerint jegyzetelni, hiszen ez egyben megalapozhatja a munkáltatói értékígéreted alapjait is. Ezzel a kérdéssel ugyanakkor azt is eléred, hogy a témára összpontosítsanak a vezetőid.

Kávézás az employer brandingről a vezetői elköteleződés eléréshez

 

2. Employer branding és üzleti célok összehangolása

 

Az employer branding és üzleti célok összehangolása lesz a következő pontod. Folytasd az alábbi kérdéssel; Mik az üzleti célok az évre? Az kérdésre adott válasz a kiválasztási folyamat során a célcsoport meghatározását segítheti elő. Vegyünk egy példát, amint egy biztosítással foglalkozó cég szeretne agilisabbá, és technológiailag naprakésszé válni. A cél elérése mindenképp összekapcsolódik azzal, hogy a munkavállalókat a megfelelő technológiák értő használatára készítsük fel.

Ezt több módon is elérhetjük, például toborzás során koncentrálhatunk kifejezetten az Y és Z generáció tagjaira. Digitális bennszülöttként magától értetődőnek veszik az új eszközök használatát így a vállalat céljait jól kiegészítenék. Ahhoz azonban, hogy őket elérjük más platformokon, más tartalmakkal kell, hogy kommunikáljunk, amihez elengedhetetlen a munkáltatói márka tudatos megtervezése. Ne felejtsük el, ha a cég hosszú távú víziója a folyamatos technológiai újítások bevezetése, akkor a meglévő kollégáknak is átláthatóan és jól érthetően kell kommunikálni a szóban forgó változásokat, ami szintén előrelátó tervezést igényel.

Nyugodtan kérdezd meg azt is vezetőidtől, hogy szerintük mik azok a nehézségek, amik a kitűzött üzleti cél elérését akadályozhatják? A legtöbben pedig garantáltan fel fogják sorolni a megfelelően képzett munkaerő bevonzását és megtartását. Az, hogy a CEO által milyen az ideális munkaerő szintén sokat segíthet a jelöltek profilozásában.  Már a toborzási kampány megtervezésekor számos folyamatot végig kísérhet, gondolunk itt maga az álláshirdetés megalkotásán keresztül, az interjú kérdéseken és döntésen át mindenre. 

 

Employer branding és vezetői elköteleződés

3. Vezetői bevonás és vezetői elköteleződés

 

Amennyiben eljutottál a harmadik pontra vezetőiddel való beszélgetés során, biztos lehetsz benne, hogy már sokkal nyitottabban állnak a változáshoz, mint az előző próbálkozásoknál. Csak annyi a dolgod, hogy berúgd azt a bizonyos gólt a vezetői bevonzás és elkötelezéshez. Kérdezd meg, hogy mik lehetnek a jelenlegi erőforrásaitok arra, hogy elérjétek az kitűzött üzleti célokat? Majd ezek után az előzetesen megbeszélt válaszokkal reflektálj vezetőidre. Próbáld meg hangsúlyozni a pozitívumokat is, illetve, ha magától nem ajánlják fel javasold, hogy szívesen bevonod őket a munkafolyamataidba. Végső kérdésként zárhatod azzal a sort, hogy érdeklődsz ők mivel tudnák támogatni ezt a pozitív változási folyamatot?

Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

        Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
        Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

        Copyright © 2016-2020 Brandfizz. All rights reserved.