Brandfizz

Mit ér a tartalom felület nélkül? 3+1 tanulság a World Employer Branding Day 2023-ról

3+1 tanulság a World Employer Branding Day 2023-ról

A World Employer Branding Day magyarországi partnereként idén Amszterdamba látogattunk el, hogy inpirációt gyűjtsünk és elhozzuk azokat a nemzetközi benchmarkokat, amelyek a munkáltatói márkaépítés élvonalába tartoznak. 

Ha kíváncsi vagy a világszínvonalú employer branding trendekre és bevált gyakorlatokra, akkor regisztrálj évindító Afterfizz eseményünkre, ahol a hazai közönséggel osztjuk meg tapasztalatainkat. 

Afterfizz Employer Branding Meetup 2024 regisztráció

Mit, mikor, kikkel osszak meg és legfőképp milyen felületen? Employer branding szempontból hajlamosak vagyunk főként a tartalomra fókuszálni, így gyakran háttérbe szorul a megosztás és a terjesztés mikéntje.

Lássuk azokat a nagyvállalati employer branding aktivitásokat, amelyek követendő példaként szolgálnak nem csak tartalomgyártás, de disztribúció szempontjából is!

#1 Employer branding? Támogasd saját felülettel!

Nanci Hogenboom-van het Hof (Global Head of Employer Brand – ASML) a „Building an employer brand ecosystem at ASML” című előadásában többek közt arra hívta fel a figyelmet, hogy  saját digitális platform fejlesztésével elkerülhető számos bizonytalanság, hogy milyen tartalmakat oszthatunk meg ambassadorként és mit nem. Mivel több mint 39 000 főt foglalkoztatnak 60 telephelyen, a szerteágazó működésű technológiai vállalat intranete egyfajta belsős blogként, hírcsatornaként és közösségi oldalként funkcionál, amely az ASML összes országában elérhető.

Employee Advocacy programjukban már több mint ezer digitális nagykövet vesz rész világszerte, akik aktív tartalomgyártóként osztják meg tapasztalataikat, élményeiket és eredményeiket egymással, hétről hétre válogatott tartalmak formájában. 

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Nanci Hogenboom-van het Hof Global Head of Employer Brand, ASML

Egy másik jó példa saját fejlesztésű felületre a GSK-ból kivált gyógyszeripari HALEON, akik új, korábban nem létező márkaként alkottak EVP-t agilis megközelítéssel és emberközpontú tervezéssel.

Rhian Kiernan (Head of Employer Brand – Haleon) és Becs Reffel (Head of Strategy – Havas People) prezentációjából megtudhattuk, hogy kutatási módszertanuknak külön digitális felületet hoztak létre, ahol sokszínű design thinking eszközökkel vonták be az adatgyűjtésbe a kollégákat.

Fotókollázsokon alapuló kérdőívekkel, közös online alkotóműhelyekkel és vezetőknek küldhető anonim e-képeslapokkal támogatták a folyamatot, hogy emberi elvárások és tapasztalatok felhasználásával, a kollégákkal közösen építsenek szervezetet.

Becs Reffel, Head of Strategy, Havas People & Rhian Kiernan, Head of Employer Brand, Haleon

Becs Reffel, Head of Strategy, Havas People & Rhian Kiernan, Head of Employer Brand, Haleon

#2 Vondd be a kollégákat!

A #UGC, vagyis a user generated content több előadásban is visszatérő elem volt, ami nélkül nem mehetünk el szó nélkül, hiszen nem csak kreatív és költséghatékony eszköz, de munkavállalói elköteleződés szempontjából is célravezető. 

Alex Horner (Global Head of Employer Brand) és Briana Lebel (Global Employer Brand Manager) az Activision Blizzard-tól szórakoztatóipari nagyhatalomként a termékeikhez – vagyis videojátékokhoz – kapcsolódó, saját gyártású ambassador tartalmaikkal nyűgözték le a közönséget.

Létrehozták a Characters of Blizzard sorozatot, amelyben munkavállalóikat bújtatták saját, egyénre szabott videojáték-avatarokat bőrébe azzal a céllal, hogy megmutassák, szervezetük tagjait is legalább olyan komolyan veszik mint játékaikat (Candy Crush, Call of Duty, Diablo, hogy néhányat említsünk). 

It takes heroes to make heroes, Activision Blizzard

It takes heroes to make heroes, Activision Blizzard

Egy másik jó példa a LEGO Behind the Bricks koncepciójának égisze alatt megvalósult The Clicks Behind the Bricks nevű globális munkavállalói fotópályázata. A LEGO a világ legismertebb márkái közé tartozik, emelte ki Sarah Sturgess (Agency Director – SMRS) és Andrew Paterson (Global Employer Brand & Talent Attraction Lead – The LEGO Group), azonban évek óta tudatosan formálják azt is, hogy láthatóvá tegyék, munkahelyként mi teszi őket különlegessé.

Több mint 300 kolléga küldött be a világ minden tájáról 900 olyan fotót és videót, amelyek egyedi, autentikus módon mutatják be a LEGO, mint munkahely szellemiségét és kultúrájának eszenciáját. Ez a fotópályázat adta az alapját később a Just imagine kampányuknak, amely felhívja a figyelmet az építőkockák mögött rejlő karrierlehetőségekre. 

Andrew Paterson, Global Employer Brand & Talent Attraction Lead, The LEGO Group

Andrew Paterson, Global Employer Brand & Talent Attraction Lead, The LEGO Group

#3 Mesélj történeteket!

Napjainkban a közösségi média személyes és szakmai életünk szerves része, amely óriási lehetőségeket rejt magában empoyer branding szempontból. A magánszemélyek, vagyis kollégák által saját profilról posztolt tartalmak átlagosan 6x magasabb elérést hoznak a cégprofilokkal szemben. Miért? Emberként emberekhez – emberi gondolatokhoz, történetekhez, érzésekhez – kötődünk, ezt pedig a közösségi platformok algoritmusai pontosan tudják, így elérést tekintve előnyben részesítik őket.

Cameron Brain (EveryoneSocial – CEO) az Amazon példáján keresztül mutatta be a social media ambassadorok, illetve az advocacy programok elképesztő hatását.  A kereskedelmi óriáscég 10 000 kolléga bevonásával egy év alatt 600 000 tartalmat osztott meg, 12 millió engagementet (kommentet, like-ot, megosztást) eredményezve, ami a 100 milliós elérést is meghaladja. Mivel a tartalmakkal a munkatársak közvetlen kapcsolati hálója találkozott, így az elért emberek 65%-a versenytársnál dolgozott, olyan mérnöki és tech pozíciókban, amelyekre az Amazonnak is szüksége van a kiélezett munkaerő piaci versenyben.

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

Cameron Brain, CEO and Co-Funder, EveryoneSocial

A modernkori történetmesélés egyik úttörője a TikTok, amely mára a világ egyik legnagagyobb közösségi média-platformjának mondható több mint havi 1 milliárd aktív felhasználóval. Az alkalmazást a világ internetfelhasználóinak 30.25%-a használja, és naponta több mint 1 milliárd videót néznek meg rajta, így a felület korlátlan lehetőségeket kínál az integrált employer branding területén is.

Tom Pattison (Employer Branding Strategy Lead – TikTok) a World Employe Branding Day-en a KMPG példáján keresztül mutatta be, hogy miként távolodnak el a cégek a magas gyártási költségű, scripelt, vállalati kultúrát bemutató sablonos imázsvideóktól és fordulnak a sokkal egyszerűbb, hétköznapibb, spontánabb, valódi munkavállalói élményen alapuló technikák felé. Nem csak azért, hogy költséget takarítsanak meg, hanem főként azért, hogy relevánsabbá váljanak a célcsoport számára. A nagyvállalati munkakultúra és az irodai videók #WorkTok trenddé váltak, amit egyre több cég választ kultúrája szórakoztató bemutatására. 

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

Tom Pattison, Employer Branding Strategy Lead, TikTok

A TikTok emellett fontos társadalmi ügyek csatornájává is válhat: Estera Anghelescu (Recruiting & Employer Branding Director – Kaufland Romania & Moldova) a Kauflandnál a #DanceTalk nevű Tik Tok tánc kampánnyal hívta fel a figyelmet a hallásérült munkavállalók integrációjára és a méltányosabb, befogadóbb  munkahelyi kultúrák stratégiai előtérbe helyezésére. A videókat több mint 20 millióan nézték meg, 150 felhasználó vett részt a challenge-ben, ezáltal pedig 20%-kal növekedett a megváltozott munkaképességű jelentkezőik száma. 

#+1 Lépj új employer branding univerzumokba!

A World Emplyer Branding Day egyik fő üzenete az volt, hogy munkáltatóként bátran merjünk kitűnni a tömegből: válasszunk járatlan utakat és ássunk mélyebbre mint versenytársaink. A fentebb már említett Estera nevéhez kötődött az egyik legkülönlegesebb, legbátrabb employer branding aktivitás, ami tökéletes példája annak, hogyan alakítják a munkavállalói- és jelöltélményt az olyan feltörekvő technológiák mint a VR, az AR vagy az AI. A Kaufland ugyanis szupermarketet “nyitott” a GTA5 játékban, ahol profi gamerek játszottak a jelöltek bőrébe bújva egy-egy nyitott pozícióért. A teljes bolti környezetet élethűen lefejlesztették a karakterekkel (árufeltöltők, pénztárosok, üzletvezetők stb.) együtt, ezáltal gamifikálva a munkakörök betöltéséhez szükséges készségeket. 

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland Romania & Moldova

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland Romania & Moldova

Szeretnéd a jelenlegi gazdasági turbulenciában hatékonyan fejleszteni vállalatod munkáltatói márkáját? Töltsd le 2024 megtervezéséhez  Brandfizz Employer Branding Compass riportot,és tudd meg, hogy mekkora az éves employer branding költségvetés az egyes iparágakban Magyarországon!

Ha még több világszínvonalú employer branding ismetre vágysz és innovációkkal indítanád az évetz, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most 2024-es meet-up eseményünkre, az Afterfizzre!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.