Z generációsok(k), akik rárúgták az ajtót a munka világára – Employer branding szempontok, gyakornoki programokhoz

Már nemcsak kopogtat a vállalatok ajtaján, hanem egyes esetekben az első szintű people manageri pozíciókban is találkozunk a Z generáció tagjaival. Employer branding oldalról kritikus, megértjük-e mik a Z generáció mozgatórugói és megtaláljuk-e az emberi hangot azokkal a fiatalokkal, akiket be szeretne vonzani a munkáltató. 

Bár a Z generáció egy trendi téma manapság (a mesterséges intelligencia mellett) , ugyanakkor a generációs különbözőségek már az ókorban is velünk voltak – innét nézve nem sok új van a nap alatt. Idézve Szókratészt, aki már 24 évszázaddal ezelőtt is úgy vélte: „Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt. Egyszerűen kiállhatatlanok.” Biztosan sokan találkoztunk már a saját vállalatunk vezetői között is ilyen Szókratészekkel….

DSZ Karrier Feszt kerekasztal beszélgetés Youth Business Club közreműködésével: Horváth Ádám, Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer

DSZ Karrier Feszt kerekasztal beszélgetés Youth Business Club közreműködésével: Horváth Ádám, Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer

Hogyan nyúljunk a generációs témához, ha sikeres gyakornoki programot szeretnénk?

A megoldások kapcsán előre bocsátom a legfontosabb tapasztalatomat: a címkézés garantáltan nem segít, a generációs tréningeken túljutva a cégeknek a különbségek helyett együttműködési pontok megtalálása a fő fókusz. Három terület kiemelkedő, ahol a jelenleg legvonzóbb munkahelyek megnyerik a Z generációs tehetségekért folytatott versenyt:

1) Rugalmas munkavégzés: alap, nem fogod megúszni!

Nagyon nehéz helyzetbe hozza magát az a cég, aki heti öt nap kötelező irodai jelenlétet ír elő. A Z generáció számára a rugalmasság nem kiváltság, hanem elvárás. Az otthoni munkavégzés és a rugalmas munkaidő alapvető fontosságúak számukra. Olyan ez, mint a mai világban a Wi-Fi: nélkülözhetetlen digitális közmű.

2) Valódi mentoring, képzett vezetők

Az első hónap során magas bejóslási valószínűséggel eldől, hogy meddig marad velünk a Z generációs munkavállalónk. Ha érdemi mentori segítséget kap és sikert tapasztal meg a munkájában, valamint rendszeres és tartalmas visszajelzés érkezik hozzá, már sokat tettünk a megtartásáért. Ha magára hagyjuk, elveszítjük, emiatt a vállalatok többségének újra kell gondolnia az onboarding folyamatait és egyszerre tartalmasabbá tenni és gyorsítani rajtuk.

3) Kiválasztás, mint élményfolyamat: egyszer lehet jó első benyomást tenni

Átlagosan 13 kontaktpont szükséges a Z generációs tehetség bevonzásához. Ha a cég kommunikációja illeszkedik a médiafogyasztási szokásaihoz (pl. TikTok), ha a tartalom valóban hiteles (nem egy kipolírozott álvalóságot mutat) és eseményekkel, nyílt napokkal, versenyekkel élő találkozási pontokat épít ki a jelentkezőkkel, eredményesebb lehet a versenytársainál.

DSZ Karrier Feszt kerekasztal beszélgetés Youth Business Club közreműködésével: Horváth Ádám, Brandfizz, Chief Sparkle Offizzer

VáltozzZzz! 

A Z generáció integrálása a munkahelyeken nem egy egyszerű feladat, de megéri minden befektetett energia. Sokszor tabukat kell ledönteni és ez jellemzően kényelmetlennek tűnő változást igényel, elsősorban a vezetői szemléletmód terén. 


Munkahelyeink újraformálódnak és a jövő vezetőivel együtt fejlődnek. Aki csak követi a trendeket, az lemarad. Neked mi az a belső status quo, amit le kell döntened, hogy magadhoz vonzd a legtehetségesebb Z generációs jelölteket?

Ha szeretnél még több employer branding insightot kapni és adat alapon megtervezni a jövő évi munkáltatói márka stratégiád, akkor töltsd ki a Brandfizz Compass 2024 – Országos Munkáltatói Márka Felmérést! Az eredményekből álló 55+ oldalas riportot elsők között küldjük Neked a megadott e-mail címedre.

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.