Májusban megkezdte a képzést a HVG Akadémia, az első két témakör az agilis toborzás és a vállalatimárka-építés. A projekt különlegessége, hogy az Akadémián oktatók integrált szemléletet tanítanak.
Gyenis Ágnes készített a témában interjút Blaski Judittal és Zvezdovics Anitával. (forrás: HVG 2018/21 száma)
Az első fordulóban májusban és júniusban tartanak képzéseket, s ősszel következik előbb az ismétlés, majd jövő tavasszal a továbblépés.
Lemaradtál? Jelentkezz az őszi szemeszterre kedvezménnyel!
„Az ősszel mindkét kurzuson (agile recruitment expert és integrált employer branding expert) ezen a szinten folyik ismét a képzés, és a jövő tavasztól tervezzük a következő lépcsőfokot, ahol a mélyebb tudást igénylő szakembereket (agile recruitment strategist és integrált employer branding strategist) képezzük majd” – mondja Blaski Judit, a HVG HR Center vezetője. Szerinte logikus lépés, hogy a hr-rel és azon belül az employer brandinggel (eb) évek óta foglalkozó HVG a könyvek kiadása és az évenként megrendezett szakmai konferenciák szervezése után megjelenik az oktatás területén is.
Az Akadémián belül külön egységet alkot az Employer Brand Akadémia, melynek az a célja, hogy a területen tevékenykedő hr-szakemberek a képzés révén rögtön felhasználható tudást és gyakorlati tapasztalatot szerezzenek, s az új tudásnak köszönhetően mérhető üzleti eredmények elérésére legyenek képesek.
„A résztvevők egyedülálló tematikán alapuló képzést és a HVG által hitelesített okleveles employer branding expert minősítést kapnak” – mondja az oktatás szakmai tartalmáért felelős Zvezdovics Anita, az integrált eb oktatásával foglalkozó Brandfizz cég egyik társalapítója. Ő és a másik alapító, Horváth Ádám az első olyan hazai eb-szakemberek, akiknek a munkáját nemzetközi szinten is jegyzik.
Az integrált eb-stratégia kidolgozásával a munkáltatók fenntartható tervet alakíthatnak ki a munkaerőhiány leküzdésére, s a meghirdetett pozíciókba több és jobb jelentkezőre számíthatnak.
„Azoknak is hasznos lehet az Akadémia, akik relevánsabbá és vonzóbbá akarják tenni az álláshirdetéseiket, s akik úgy vélik, az alacsony lemorzsolódás a jó munkáltatói márka egyik lakmuszpapírja” – hangsúlyozza Zvezdovics Anita. A HVG Akadémia első szintjén képzett eb-szakemberek, teszi hozzá, mérhető javulást érnek el a toborzás és megtartás hatékonyságában, s megtanulják, miként válhat a cégük valóban hiteles munkáltatóvá. Szerinte az integrált szemlélet alkalmazásával a szakemberek sokkal jobban átláthatják az üzleti vezetők szempontjait, s ugyanakkor a vezetők számára is érthetővé tudják tenni a munkáltatói márka építésének fontosságát. „Egymástól független toborzási akciók helyett az eb-szakemberek átfogó stratégiát dolgoznak ki, és képessé válnak az eredmények pontos mérésére is” – magyarázza.
Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!