Az eredeti cikk az Üzlet és Pszichológia 2022. FEBRUÁR–MÁRCIUS, XI. ÉVFOLYAM/1. számában jelent meg.
Hogy ismertétek meg egymást?
Anita:
A Brandfizz előtt hét éven keresztül munkáltatói márka építésével foglalkoztam nagyvállalatoknál. Mire találkoztunk, már jó pár ügynökséggel dolgoztam együtt. Aztán a social media tenderhez behívtunk egy ügynökséget, amit Ádám alapított. Profi volt és egy nyelvet beszéltünk employer brandingben. Végre!
Ádám:
A munkáltatóimárka-szakmában sokan ismerik Kiss Adélt, ő kötött össze minket még 2014-ben. Érdekesség, hogy mindketten győriek vagyunk, egy korosztály, ráadásul egymástól néhány száz méterre jártunk középiskolába, mégsem találkoztunk korábban.
Hogy alakult ki a szakmai partnerség köztetek? Ki kezdeményezte?
Anita:
Eleinte nagyvállalati oldalon vezettem csapatot, Ádám ügynökséget vezetett, beszállítónk volt. Mindig is szerettem nagyot álmodni, Ádám pedig imádja a kihívásokat. Az első találkozónk óta egymás mondatait fejezzük be. Így indult, és ez azóta is tart.
Ádám:
Anita nagyvállalati oldalról keresett social employer branding beszállítót, én meg sok éve ezzel foglalkoztam ügynökségi oldalon. Már az első találkozó alkalmával kiderült, hogy egy rugóra jár az agyunk, ugyanazokat a szakmai szempontokat képviseljük. Ez kezdetnek elég jó, nem?
A közeli ismeretség volt előbb vagy az üzleti partnerség? Az előbbi kell ahhoz, hogy üzletileg sikeres legyen az együttműködés?
Anita:
Szakmai partnerség. A sikeres üzleti együttműködésünk és eredményeink alapja, hogy már megismerkedésünk apropója is egy szakmai kihívás volt. Lételemünk egymás inspirálása.
Ádám:
A Brandfizzben sok nagyszerű cég életébe bevonódhatunk, ennek köszönhetően számos sikeres üzleti együttműködést nézhetünk az első sorból. Nekem az a tapasztalatom, hogy nagyon sok módon lehet jól együttműködni, a személyes ismeretség ebben nem előfeltétel.
Volt már korábban más üzleti partneretek? Abból mit tanultatok?
Anita:
Vállalati, hierarchikus környezetben kerültem a munka világába. Sokszor néztem szét magam körül és tettem fel a kérdést, vajon a kollégák, vezetők körülöttem ugyanannyira magukénak érzik-e a feladatot, mint én. A tulajdonosi szemlélet és a vállalkozói attitűd bennem már a céges keretek között is ott pezsgett. „Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül! Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal!” Én ezt tanultam korábban, és erre a Brandfizzben is gyakran szoktam emlékeztetni magam.
Ádám:
Igen, és a mai napig jó viszonyban vagyok korábbi üzlettársaimmal. Két dolgot tanultam meg:
1. Bármilyen konfliktust sodor elénk az élet, mindent meg lehet beszélni.
2. Egy napon minden együttműködés véget ér, ekkor tudni kell korrekten elszámolni egymással.
Ki mit tesz hozzá a közös sikerhez?
Anita:
A pezsgést. Mindkettőnknek megvannak az egyéni erősségei, amivel előre visszük a céget a közös víziónk irányába. Ugyanakkor a közös erősségünk a legfontosabb: a fáradhatatlan lelkesedés az employer branding iránt, a SPARKLE.
Ádám:
Mindegyikünk azt, amit éppen akkor a leginkább kell; a feladatok és felelősségek felosztása ugyanakkor extra hasznos és kíméli a hajszálakat.
Mi a társad fő erőssége, amiről azt gondolod, hogy kiegészíti azt, amiben te gyengébb vagy?
Anita:
Ádámtól hangosak a célok. Sokszor én már két-három lépéssel előrébb tartok, és senki nem érti körülöttünk, hogy mi történik és miért. Ő képes megállni és lefordítani, mások számára is érthető formában átadni, hova tartunk, miért és mi a következő lépés. Ezért nemcsak én vagyok hálás, de az egész #Teambrandfizz elkötelezettségére is pozitív hatása van.
Ádám:
Elnökségi tagként hozzám tartozik az Európai Employer Brandig Szövetségben (EAEBA) az új tagok felvétele, 2017 óta közel húsz ország száznál több munkáltatóimárka-vezetőjét volt szerencsém megismerni és szakmai interjúzni. Mindezek alapján erős tapasztalati meggyőződéssel állítom, hogy az a szakmai színvonal, amit Anita employer brandingben képvisel, világszinten a legjobbak közé emeli őt. Szerencsés, aki időt tölthet vele.
Van szerepmegosztás köztetek? Ezt előre megbeszéltétek, vagy menet közben alakult?
Anita:
1+1›2. A mi több, mint az én. Akkor működünk jól, ha tiszták köztünk a hatáskörök, és mindketten szabadon szárnyalunk, bele tudjuk rakni a projektekbe a SPARKLE-t. Ha a cél tiszta, akkor biztos, hogy mindketten oda jutunk, de az is biztos, hogy másik úton.
Ádám:
Semmilyen szél nem kedvez annak a hajósnak, aki nem tudja, hova tart. Pontos feladatmegosztás van közöttünk, valamint most már a Brandfizz board tagjai között is, akik csapatvezetővé értek az évek alatt.
Milyen gyakran adódnak köztetek nézeteltérések, és milyen törésvonal mentén? Ilyenkor ki enged?
Anita:
A Brandfizz startupfázisában még elég sok energiánk ment arra, hogy mindenért egyszerre vállaltunk felelősséget. Mindenről IS egyeztettünk. Vagy inkább próbáltuk meggyőzni egymást?! Mondanom sem kell, hogy mindig mindkettőnknek igaza volt. A Brandfizz víziója lelkesít bennünket. Ha nem értünk egyet, akkor a víziónknak adunk igazat.
Ádám:
Ha mindig mindenben egyetértenénk, akkor az egyikünk felesleges lenne. Természetes, hogy sokszor különbözik a véleményünk. Ameddig ez hozzátesz a végeredményhez, addig a Brandfizz ügyfelei jól járnak a vitáinkkal.
Mi jelenti a legnagyobb nehézséget az együttműködésetek során? Miben tudnátok még fejlődni?
Anita:
Azt mondják, azért van kétszer annyi fülünk, mint szánk, hogy ilyen arányban is használjuk őket. Komoly lábmunkát teszünk abba, hogy meghalljuk a pezsgő csapatunk ötleteit, és sokkal többször jussanak ők szóhoz.
Ádám:
Aki vezető, az pontosan tudja, hogy a nehézségek kihatnak a csapatra is, ennek előjele ritkán pozitív. Igyekszünk a #TeamBrandfizz tűrőképességét egyre ritkábban tesztelni ennek kapcsán, de biztosan van még tér a fejlődésre.
[…]
Tovább olvasnád? Az eredeti cikket az Üzlet és Pszichológia 2022. FEBRUÁR–MÁRCIUS, XI. ÉVFOLYAM/1. számában találod. Találkoznál velünk élőben? Jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!