Brandfizz

Brandfizz sztori: Beszállítói kapcsolatból üzleti partnerség

Beszállítói kapcsolatból üzleti partnerség

Az eredeti cikk az Üzlet és Pszichológia 2022. FEBRUÁR–MÁRCIUS, XI. ÉVFOLYAM/1. számában jelent meg.

Hogy ismertétek meg egymást?

Anita:

A Brandfizz előtt hét éven keresztül munkáltatói márka építésével foglalkoztam nagyvállalatoknál. Mire találkoztunk, már jó pár ügynökséggel dolgoztam együtt. Aztán a social media tenderhez behívtunk egy ügynökséget, amit Ádám alapított. Profi volt és egy nyelvet beszéltünk employer brandingben. Végre!

Ádám:

A munkáltatóimárka-szakmában sokan ismerik Kiss Adélt, ő kötött össze minket még 2014-ben. Érdekesség, hogy mindketten győriek vagyunk, egy korosztály, ráadásul egymástól néhány száz méterre jártunk középiskolába, mégsem találkoztunk korábban.

Hogy alakult ki a szakmai partnerség köztetek? Ki kezdeményezte?

Anita:

Eleinte nagyvállalati oldalon vezettem csapatot, Ádám ügynökséget vezetett, beszállítónk volt. Mindig is szerettem nagyot álmodni, Ádám pedig imádja a kihívásokat. Az első találkozónk óta egymás mondatait fejezzük be. Így indult, és ez azóta is tart.

Ádám:

Anita nagyvállalati oldalról keresett social employer branding beszállítót, én meg sok éve ezzel foglalkoztam ügynökségi oldalon. Már az első találkozó alkalmával kiderült, hogy egy rugóra jár az agyunk, ugyanazokat a szakmai szempontokat képviseljük. Ez kezdetnek elég jó, nem?

A közeli ismeretség volt előbb vagy az üzleti partnerség? Az előbbi kell ahhoz, hogy üzletileg sikeres legyen az együttműködés?

Anita:

Szakmai partnerség. A sikeres üzleti együttműködésünk és eredményeink alapja, hogy már megismerkedésünk apropója is egy szakmai kihívás volt. Lételemünk egymás inspirálása.

Ádám:

A Brandfizzben sok nagyszerű cég életébe bevonódhatunk, ennek köszönhetően számos sikeres üzleti együttműködést nézhetünk az első sorból. Nekem az a tapasztalatom, hogy nagyon sok módon lehet jól együttműködni, a személyes ismeretség ebben nem előfeltétel.

Volt már korábban más üzleti partneretek? Abból mit tanultatok?

Anita:

Vállalati, hierarchikus környezetben kerültem a munka világába. Sokszor néztem szét magam körül és tettem fel a kérdést, vajon a kollégák, vezetők körülöttem ugyanannyira magukénak érzik-e a feladatot, mint én. A tulajdonosi szemlélet és a vállalkozói attitűd bennem már a céges keretek között is ott pezsgett. „Ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül! Ha messzire akarsz jutni, menj együtt másokkal!” Én ezt tanultam korábban, és erre a Brandfizzben is gyakran szoktam emlékeztetni magam.

Ádám:

Igen, és a mai napig jó viszonyban vagyok korábbi üzlettársaimmal. Két dolgot tanultam meg:

1. Bármilyen konfliktust sodor elénk az élet, mindent meg lehet beszélni.

2. Egy napon minden együttműködés véget ér, ekkor tudni kell korrekten elszámolni egymással.

Ki mit tesz hozzá a közös sikerhez?

Anita:

A pezsgést. Mindkettőnknek megvannak az egyéni erősségei, amivel előre visszük a céget a közös víziónk irányába. Ugyanakkor a közös erősségünk a legfontosabb: a fáradhatatlan lelkesedés az employer branding iránt, a SPARKLE.

Ádám:

Mindegyikünk azt, amit éppen akkor a leginkább kell; a feladatok és felelősségek felosztása ugyanakkor extra hasznos és kíméli a hajszálakat.

Mi a társad fő erőssége, amiről azt gondolod, hogy kiegészíti azt, amiben te gyengébb vagy?

Anita:

Ádámtól hangosak a célok. Sokszor én már két-három lépéssel előrébb tartok, és senki nem érti körülöttünk, hogy mi történik és miért. Ő képes megállni és lefordítani, mások számára is érthető formában átadni, hova tartunk, miért és mi a következő lépés. Ezért nemcsak én vagyok hálás, de az egész #Teambrandfizz elkötelezettségére is pozitív hatása van.

Ádám:

Elnökségi tagként hozzám tartozik az Európai Employer Brandig Szövetségben (EAEBA) az új tagok felvétele, 2017 óta közel húsz ország száznál több munkáltatóimárka-vezetőjét volt szerencsém megismerni és szakmai interjúzni. Mindezek alapján erős tapasztalati meggyőződéssel állítom, hogy az a szakmai színvonal, amit Anita employer brandingben képvisel, világszinten a legjobbak közé emeli őt. Szerencsés, aki időt tölthet vele.

Van szerepmegosztás köztetek? Ezt előre megbeszéltétek, vagy menet közben alakult?

Anita:

1+1›2. A mi több, mint az én. Akkor működünk jól, ha tiszták köztünk a hatáskörök, és mindketten szabadon szárnyalunk, bele tudjuk rakni a projektekbe a SPARKLE-t. Ha a cél tiszta, akkor biztos, hogy mindketten oda jutunk, de az is biztos, hogy másik úton.

Ádám:

Semmilyen szél nem kedvez annak a hajósnak, aki nem tudja, hova tart. Pontos feladatmegosztás van közöttünk, valamint most már a Brandfizz board tagjai között is, akik csapatvezetővé értek az évek alatt.

Milyen gyakran adódnak köztetek nézeteltérések, és milyen törésvonal mentén? Ilyenkor ki enged?

Anita:

A Brandfizz startupfázisában még elég sok energiánk ment arra, hogy mindenért egyszerre vállaltunk felelősséget. Mindenről IS egyeztettünk. Vagy inkább próbáltuk meggyőzni egymást?! Mondanom sem kell, hogy mindig mindkettőnknek igaza volt. A Brandfizz víziója lelkesít bennünket. Ha nem értünk egyet, akkor a víziónknak adunk igazat.

Ádám:

Ha mindig mindenben egyetértenénk, akkor az egyikünk felesleges lenne. Természetes, hogy sokszor különbözik a véleményünk. Ameddig ez hozzátesz a végeredményhez, addig a Brandfizz ügyfelei jól járnak a vitáinkkal.

Mi jelenti a legnagyobb nehézséget az együttműködésetek során? Miben tudnátok még fejlődni?

Anita:

Azt mondják, azért van kétszer annyi fülünk, mint szánk, hogy ilyen arányban is használjuk őket. Komoly lábmunkát teszünk abba, hogy meghalljuk a pezsgő csapatunk ötleteit, és sokkal többször jussanak ők szóhoz.

Ádám:

Aki vezető, az pontosan tudja, hogy a nehézségek kihatnak a csapatra is, ennek előjele ritkán pozitív. Igyekszünk a #TeamBrandfizz tűrőképességét egyre ritkábban tesztelni ennek kapcsán, de biztosan van még tér a fejlődésre.

[…]

Tovább olvasnád? Az eredeti cikket az Üzlet és Pszichológia 2022. FEBRUÁR–MÁRCIUS, XI. ÉVFOLYAM/1. számában találod. Találkoznál velünk élőben? Jelentkezz Employer Brand Akadémia képzésünkre!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.