Az eredeti cikk 2018. szeptember 13-án jelent jelent meg a hrpwr.hu-n.
A munkaerő-piaci sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit tenni a munkáltatói márkájuk fejlesztése érdekében. A kétségbeesett próbálkozás közepette jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot.
Régóta foglalkoztat mindenkit a kérdés: valójában mivel legyen tele a jó munkavállalói élménycsomag: pénzzel, cafeteriával vagy valami mással?
A mai jelölt-vezérelt, kínálati munkaerőpiacon első látásra a jelöltekért folytatott küzdelemben egymásra licitálnak a cégek. Valóban a legmagasabb fizetést kínálók vihetik a jelölteket, akárcsak egy árverésen? Ez korántsincs így.
A Brandfizz SSC és IT célcsoport keretében nemrégiben végzett kutatásából az derült ki, hogy a fizetés a prioritási listában 4. és 6. helyen szerepel a szolgáltatóközpontokban dolgozók és IT szoftverfejlesztők munkahelyválasztási aspektusai között. Sőt! A munkavállalók tudásukhoz és tapasztalatukhoz igazított fizetési igénye negatív irányba is mozoghat.
A több száz fős mélyinterjús és fókuszcsoportos kutatás során kiderült, hogy piaci értékükhöz képest tíz, de akár tizenöt százalékkal is lejjebb adnak a munkahelyváltók a fizetési igényükön, ha számukra prioritást élvező tényezők helyet kapnak a munkavállalói élménycsomagban.
De mi lehet fontosabb a pénznél? Számos más dolog, ami a munkahelyi élményt kerekké teszi.
A munkavállaló élményét jelentősen befolyásoló aspektusok között kutatásaink alapján a munkavállalók számára első helyeken szerepel a kihívást jelentő feladat, valamit az elismerés és megbecsültség érzése, amit sok esetben a „köszönöm-kultúra” megléteként vagy hiányaként emlegetnek.
Fontos még a teljesítménnyel összehangolt karrierút, hogy ne azon múljon a cégen belüli fejlődés, hogy ki kivel jár le kávézni. Az átlátható és érthető előmenetel sokak számára a „piros ász”.
Az önfejlesztésre szánt idő egyre fontosabbá válik a szakmailag elhivatott tehetségek számára. Az, hogy munkaidőben dolgozhassanak „hobbi-projekteken”, amikben a szakmai fejlődést a kísérletezés révén élhetik meg. Nem véletlen a hackathon rendezvények elterjedése már IT szektoron kívül is, amelyek keretében nem csupán az üzleti innovációra, de a kollégák fejlődésére is alkalmat teremtünk, kiszakítva őket a hétköznapok mókuskerekéből.
A tréningeken és a szakmai képzéseken kívül a külső, akár a cég által szponzorált, illetve szervezett szakmai konferenciákon való részvétel is terjedőben van, ahol a lelkes szakemberek nem csupán résztvevőként, de szakmai előadóként is egyre inkább szeretnének kitűnni, ezzel is építve a vállalat munkáltatói hírnevét.
Irodai extrák
Az irodai extrák kapcsán egy újabb munkaerőpiaci licitverseny van kibontakozóban, mintegy alapkövetelményként sorolják a munkavállaló, hogy náluk van, vagy éppen nincs gyümölcs, kávé, hinta, csúszda, csocsóasztal, PS4, kutya-barátság, biciklitároló, öltöző, fodrász, Túró Rudi-automata, céges reggeli, sörcsap, masszázs, óvoda és sok minden más. Erről szívesen beszélnek, a meglétük miatt büszkén terjesztik a munkáltatójuk „jó hírét”.
A munka-magánélet megélésének kulcsa a 8 órás munkaidő helyett a flexibilis munkavégzést támogató „home office” lett, ami által a munkavállalók azt élik meg, hogy az ügyes-bajos dolgaikat munkaidőben intézhetik, le tudnak ugrani a postára, elmenni a gyerekért az óvodába, ők oszthatják be, mivel, mikor foglalkoznak, a lényeg, hogy a feladat el legyen végezve határidőre.
Mindez nem jelenti azt, hogy nem számít a pénz. Az anyagi biztonság fontossága nem kérdés.
A fontosabb kérdés inkább mára az lett, hogy mi miatt jönnek be a munkavállalók nap mint nap az irodába, vagy végzik jól a munkájukat otthonról; mi az, ami több, mint a pénz számukra a munkahelyen.
A munkaerőpiaci célcsoportunk számára releváns munkavállalói élménycsomagot a meglévő és potenciális munkavállalóink szükségleteinek pontos megismerésével és arra adott válaszként a munkahelyi élményciklus fejlesztésével hozhatjuk létre.
Tehát nemcsak az a fontos, hogy mennyi pénzt teszünk bele a csomagba, hanem milyen más tartalommal, élménnyel töltjük meg a cégnél a munkahelyen eltöltött időt a kollégáink számára.
Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!
Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!
Szeretnéd tudni nálatok mi áll az első helyen a kollégák preferencia listáján? Keress minket és együtt kiderítjük!