Miről kommunikáljunk a COVID-19 idején social felületeinken?

Miről kommunikáljunk a COVID-19 idején social felületeinken?

Miről kommunikáljunk a COVID-19 idején social felületeinken?

A megváltozott helyzet mindenkit kihívások elé állított. Kilencedik webinarunkban Zvezdovics Anita, a Brandfizz Chief Fizz Offizzere elhozta azon cégek gyakorlatait, akik sikeresen vették az akadályokat és mutatták meg az elkötelezettségüket az emberek iránt, miközben garantálják a biztonságot. LIVE bejelentkezésünkben konkrét példákat találhattok, amelyek a külső kommunikációban nagyon jól alkalmazhatók annak érdekében, hogy a cég pozitív reputációja megmaradjon, a kollégák bizalma pedig növekedjen.

A social media felületeken megjelent tartalmak ebben az időszakban kiemelten befolyásolják a cég reputációját. Hogyan reagálunk a helyzetre? Milyen üzeneteket kommunikáljunk nyilvános online felületeinken? Ezekre a kérdésekre adott válaszaink mind-mind befolyásolják, hogy „miből fogunk főzni” a következő fél-, egy évben.

Strukturáltság, tervezhetőség, megbízhatóság

Bár az online toborzási hatékonyság most nem minden cég esetében jelent fókuszterületet, az online kommunikáció nem halkulhat el. A Brandfizznél ügyfeleink esetében content mátrixokban gondolkodunk és dolgozunk. Létrehoztunk egy, a COVID-19 idején használható „megváltozott” content mátrixot. Ebben a mátrixban olyan témák szerepelnek, amelyek a célcsoport számára a pandémia kapcsán is érdekesek lehetnek. Ezeken keresztül befolyásolhatjuk, milyen kép alakul ki cégünkről a potenciális új kollégákban, a meglévő kollégáinkban. Az emberek kíváncsiak, hogyan reagálunk a pánikra – reagáljunk megfelelően!

 

 

 

 

A kommunikáció nem szűnt meg, csak átalakul

Az elmúlt hetekben egy globális felmérés során kérdezték meg a cégek vezetőit, mi lenne az  a három szó, amit szeretnének, ha a célcsoportjuk eszébe jutna a COVID után. Míg a lockdown előtt főleg az üzleti célok, agilitás voltak a legnépszerűbb kifejezések, mára a COVID hatására a gondoskodás lett a legfontosabb. Fontos, a vezetők felismerték (ha eddig ez még nem történ meg), hogy a humánus, emberi értékek milyen kiemelten fontosak egy cég működésében.

Annak érdekében, hogy ne Indexen, kritikaként olvassunk a cég helyzetkezeléséről – ahogy az az elmúlt időszakban több magyarországi vállalattal is megtörtént – proaktívan figyeljünk oda a kommunikációnkra. A legfontosabb célunk, hogy célcsoportunkban a cégünk felé való bizalmat növeljük és fenntartsuk. Megosztunk veletek pár példát, ha pedig még több tartalomhoz szeretnétek inspirációt gyűjteni, nézzétek meg LIVE bejelentkezésünket! 

#Thankyou – Személyes köszönet

A Barilla Group, akiknél Olaszországban a lockdown alatt is folyt a munkavégzés, kommunikációjukban név szerint köszönték meg kollégáiknak a munkát. Ügyfelünknél, a GrandVisionnél (Vision Express, Ofotért) már a járvány kitörése előtt is szerves részét képezte vállalati értékeiknek a törődés – employer branding stratégiájuk elnevezése is a We Care Program nevet kapta. Nem változott ez a járvány idején sem, sőt, még nagyobb hangsúlyt kapott. Az ő esetükben is találunk példát a személyes köszönetnyilvánításra.

#Keepgoing – Számíthattok kollégáinkra

Business goes on! Megtettünk a kollégánk védelme érdekében mindent, továbbra is számíthatnak ránk ügyfeleink. Home Office-ból, vagy terepen, jelezzük ügyfeleink felé is, hogy elérhetőek vagyunk. Ügyfelünk, a H1 Systems szintén „pinned post”-ban rögzítettük Facebookon illetve a weboldalon is az információt ezzel kapcsolatban. Ha pedig kommunikáltuk, hogyan működünk tovább, kommunikáljuk azt is, milyen óvintézkedéseket tettünk meg a kollégák érdekében – hiszen a projektek nélkülük nem működhetnek.

#Recruitingfromhome – A toborzás otthonról is folytatódik

Sajnos a leépítések nem ritkák, azonban vannak cégek, akik a megváltozott helyzetben is folytatják a toborzásukat. Érdemes megmutatni a külső kommunikációban, hogyan toborzunk. A jelentkezők nyugalmát erősíti, ha látják, hogy a felvételi folyamatok nem álltak le, van lehetőség a céghez pályázni.

A Toray Hungary esetében szintén „pinned post”-ban kommunikáltuk, hogy a toborzási folyamataik nem álltak le, csak átalakultak. Fontos ez egy olyan cég életében, aki jelenleg is a bővülésre koncentrál.

Ügyfelünknél az EY-nál az elmúlt egy hónapban 7 jobinart szerveztünk és bonyolítottunk le, amelyek során több, mint 160 regisztrált jelentkezőnk volt. Az egyetemspecifikus jobinarokon olyan kollégák beszéltek a diákoknak, akik maguk is az adott egyetemen végeztek. Fontos, hogy a jelöltek tudják, kanapéjukról is beindíthatják a karrierüket!

Videós tartalmak

Ne feletjstük el a tartalom mellett azt sem, hogy a figyelemfelkeltő technológiákat továbbra is alkalmazhatjuk! Ügyfelünk, a H1 Systems esetében összefoglaló videóban kommunikáltuk, milyen aktivitásaik voltak az elmúlt 2-3 hónap leforgása alatt. A videó szépen összefoglalja, hogyan támogatták a kollégákat, milyen óvintézkedéseket tettek, de kitér a CSR-ra és az ügyfélprojektekre is.

Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is!

Lépéselőnyünk megőrzéséhez számos óvintézkedést és újítást vezettünk be, hogy távolról is együtt haladhassunk. 💚 Kollégáink egészsége és biztonsága, a munkavégzés gördülékenysége a zavartalan működés kulcsa. ♟️ Kíváncsi vagy, mi minden történt velünk mostanában? Nézd meg a videót! 👇 #EgyuttHaladunk #Lepeselonyben

Közzétette: H1 Systems – 2020. május 14., csütörtök

#Afterlockdown – Az élet megy tovább, számítunk és vigyázunk egymásra

Az Audi Hungária már május elején azon dolgozott, hogyan térjenek vissza kollégáik a gyártásba. Ennek megfelelő óvintézkedéseiket időben kommunikálták.

Arról pedig, hogy mit kell mindenkinek tudni a reboardingról, Horváth Ádám, a Brandfizz Chief Sparkle Offizere fog beszélni csütörtöki bejelentkezésünkben.

Ha tetszett a cikk, vagy kíváncsi vagy, hogy van-e csirke a Brandfizz irodai sütőjében nézd meg ezt a videót és oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2020 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2020 Brandfizz. All rights reserved.