Ott voltam a szakma világsztárjai között! – Y generációs beszámoló a World Employer Branding Dayről

Home / Blog / Ott voltam a szakma világsztárjai között! – Y generációs beszámoló a World Employer Branding Dayről
Ott voltam a szakma világsztárjai között! – Y generációs beszámoló a World Employer Branding Dayről

Ott voltam a szakma világsztárjai között! – Y generációs beszámoló a World Employer Branding Dayről

Már el is telt három hét? Mintha ma lett volna, hogy a Corvin Moziban közel 400 employer brand vezető sereglett össze a világ 40 országából a World Employer Branding Day alkalmából. Az Employer Brand International és a Brandfizz együttműködésének köszönhetően az esemény idén Budapesten hozta össze a szakma szerelmeseit.

 

Igazi fanatikusként minden employer branding meetupon, konferencián és előadáson ott vagyok, a szakdolgozatom is ebben a témában írtam, így semmiképp sem maradhattam le erről a különleges találkozóról. Izgatottan vártam, mi lehet a szakma nagyágyúinak titka, hogyan lehet globálisan sikeres employer branding stratégiát építeni és hogy ebből mit tanulhatunk mi itt Magyarországon?

A konferencián inspiráló előadásokat hallgathattam végig, olyan emberekkel ismerkedhettem meg, akik nemzetközi szinten is a szakma élvonalát képviselik. Brett Minchington, a World Employer Branding Day megálmodója, az employer branding szakma Steve Jobs-a, aki már több könyvet is írt a témában azóta Facebook ismerősöm 🙂 . Nem hittem volna, hogy hamarosan a világ elsőszámú munkáltatói márka szakértőjével fogok a szakdolgozatomról beszélgetni egy libacomb mellett, ebéd közben.

 

P2P az új B2B?

Brett szerint ma már nem mindegy, milyen élménnyel gazdagodik egy munkavállaló, aki cégünket választja. Nem a tehetségek küzdenek a pozíciókért, hanem fordítva, így az elvárásaiknak való megfelelés érdekében 180 fokos szemléletváltás szükséges a vállalatok részéről. Úgy is mondhatnánk, hogy a tehetségekért folytatott háborúnak vége: a tehetségek nyertek! Korosztályom, az Y és a Z generáció tekintetében még hangsúlyosabb ez a kérdés. Az igazi tehetségmágnes cégeknél a munkáltatói márkaépítést már stratégiai szintre emelték, ideális esetben külön funkcióként, a feladatok marketing és a HR közti passzolgatása helyett. Globális Head Officeból nézve az employer branding az üzleti stratégia része, és idővel a hazai cégekhez is megérkezik ez a szemlélet regionálisról lokális szintre. A B2B-t felváltja a P2P, tehát a People to People megközelítés. A kérdés az, hogy felkészült-e a cégek üzleti modellje erre a változásra Magyarországon?

Ami eddig kihívás volt, azzal most már napi szinten foglalkozni kell, hogy minél hamarabb összekapcsolódhassunk a globális trendekkel. Akik idejében észrevették és elébe mentek a változásoknak, eredményeket értek el, vagy tanultak az esetleges kudarcokból. Őket nem éri majd váratlanul a szemléletváltás. De még mindig nem késő elkezdeni. 🙂

 

Tyúk, tojás, munkáltatói márka

A customer brand és employer brand erősítik egymást, a munkaerőpiacra most belépő generáció számára ez hatványozottan számít, hiszen az online felületeknek hála mindenről azonnal értesülünk és a cégek is tudják, hogy a munkavállalónk egyszerre a vásárlónk is.

Azt már megtapasztaltuk, hogy egy erős consumer brand hogyan vonzza be a jelölteket: állásbörzéken mindig hatalmas tömeg áll a kiállított autók standjai körül. Ugyanakkor a vevői márka kapcsán elvétett hibák is komoly hatással lehetnek a munkáltatói márkára. Ez fordítva is igaz: egy legendásan jó munkaadó körül felkeltett figyelem a fogyasztói márkát is építi, támogatja. Felmerül tehát a kérdés, melyik generálja a másikat, mi volt előbb, a tyúk vagy a munkáltatói márka?

 

A személyre szabott jelöltélményé a jövő

A HR folyamatok egyre inkább digitalizálódnak (részben a szektorra specializálódott tech startupoknak köszönhetően), viszont pontosan ezt ellensúlyozva érdemes személyes élményekkel feltölteni már a kiválasztási folyamatot is. Számítanál rá, hogy egy világméretű cég jelentkezési felülete nemcsak gyors és extra könnyen kezelhető, de közben élményekkel is gazdagít? Niel Chivers elmondta, hogy a Virgin Mediánál pontosan ezért alkották meg VOLT nevű karrieroldalukat. Szintén maradandó jelöltélményt nyújt a Ferrero jelentkezési felülete. Ahogy globális employer branding vezetőjük, Charu Malhotra megfogalmazta: „a kiválasztási folyamat központja a munkavállalói élmény legyen, ne a HR osztály”.

 

Lehet eltelik még némi idő, mire a munkáltatói márka valóban az üzleti stratégiák középpontjába kerül Magyarországon is. Amikor majd interaktív karrieroldalakon jelentkezünk álmaink állására, valamint a munkáltatói és a vásárlói márka minden esetben azonos minőségi garanciát jelent. De a World Employer Branding Day tanulsága, hogy nekünk már ma van lehetőségünk elkezdeni ezen a jövőn dolgozni. Az újdonságokra nyitottan, nemzetközi szakmai közösségben inspirálódva, bátran kísérletezve innovatív megoldásokkal.

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content.
Copyright © 2017 Brandfizz. All rights reserved.