Munka vagy szórakozás? Élményekkel a hatékonyságnövelés érdekében

Home / Blog / Munka vagy szórakozás? Élményekkel a hatékonyságnövelés érdekében
Munka vagy szórakozás? Élményekkel a hatékonyságnövelés érdekében

Munka vagy szórakozás? Élményekkel a hatékonyságnövelés érdekében

Beismerem, eddig nem voltam nagy rajongója a szakmai prezentációknak. Főleg, ha azok 15 percnél hosszabbak voltak. Valahogy mindig az unalmas egyetemi előadások és corporate meetingek érzetét keltették bennem.

Az idei World Employer Branding Day-en viszont történt valami, ami megváltoztatta előítéleteimet.

Johan Driessens, (Chief Enthusiasm Officer @Branded.Careers) 450 ember előtt tartott olyan előadást, amit az első perctől a harmincadikig, végig élveztem, ugyanúgy, mint mindenki más is a teremben.

Hogyan érte el ezt Johan?

Zsigeri reakció: biztos vicces volt…(az volt)

Tény: a kommunikációja végig szórakoztató volt, de mégsem a retorikájára emlékszem vissza a legszívesebben.

Nehéz elképzelni, hogy ott állsz Európa egyik legkáprázatosabb előadótermében, talpig csinosba öltözve és te, és a körülötted álló employer branding koponyák, mind metálzenére léggitároztak egy prezentáció kellős közepén.

Szürreális, ugye? Az volt. Ez az élmény olyan meghatározó volt, hogy jó értelemben rányomta a bélyegét az egész napomra: pozitív energiával feltöltve, sokkal szívesebben ültem be és hallgattam végig a többi előadást is aznap. Sőt még így, több héttel a konferencia után is elmosolyodok, ha eszembe jut ez az élmény.

Johan Driessens World Employer Branding Day 2018

 

Life versus work

Ilyen és ehhez hasonló pillanatok okoznak nekünk örömet és hoznak feltöltődést a mindennapokban.

Felmerül a kérdés, hogy a munkahelyeden, ahol a napod ébren töltött óráinak felét töltöd, mi az, ami őszinte mosolyt csal az arcodra?

A legtöbb munkahelyen a léggitározás igencsak furcsálló tekinteteket vonzana. Itt rejlik a nagy kontraszt: ahogyan a minden napi életünket éljük, az teljesen különbözik attól, ahogy a munkahelyünkön viselkedünk. A kérdés az, hogy biztos, hogy nincs átfedés?

Johan hisz abban, hogy a céges kultúrába beépített napi, heti vagy havi rendszerességű szokások, amelyek mosolyt csalnak az emberek arcára, energiával töltik fel őket és ezáltal sokkal hatékonyabbak és sikeresebbek is lesznek.

 

„Fun is not professional”

 

Többen vitatkoznának, hogy a szórakozás, pláne a léggitározás nem fér bele egy profi cég mindennapi életének működésébe. Ez egy téves elképzelés, a szórakozásnak ugyanis kis befektetéssel, nagy a megtérülése. A boldog munkavállalók elégedettebbek, jobban tudnak együttműködni és kommunikálni és tovább maradnak a cégnél.

Bár ez a téma lerágott csontnak tűnik, sok helyen mégsem merik bevállalni, hogy a dolgozóik jól szórakozzanak a munkahelyükön eltöltött időben.

Pedig több kutatás is alátámasztja, hogy azoknál a munkatársaknál, ahol a cég tudatosan figyel a jó hangulat kialakítására és a negatív események hatásainak kezelésére kimutathatóan magasabb a produktivitás.

A Wawrick egyetem kutatásai alapján, több mint 700 résztvevővel folytatott különböző kísérleteket követően 12-37%-os hatékonyság növelést sikerült elérni, azzal hogy tudatosan figyeltek a résztvevők boldogság szintjének növelésére. Olyan egyszerű technikákat is alkalmaztak, mint egy vidám filmrészlet levetítése, vagy csokoládé osztás.

Így azok a cégek, akik valóban odafigyelnek munkavállalóik teljesítményére és megtartására, mind támogatják játékos, feszültség-oldó jókedvre buzdító tevékenységeket.

Természetesen nem egyforma, hogy mi számít szórakoztatónak egy-egy csapatnak, de érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy megtaláljuk azokat a motivációs pontokat, amik egy kicsit kikapcsolnak a napi rutinból, erősítik a csapat érzést és még kreatív energiával is feltöltik a  résztvevőket.

Néha szuperhős jelmezbe bújunk, vagy vicces pólókat húzunk magunkra, de van, hogy elég egy meglepő gif a közös cseten.

Ha szeretnéd tudományos kutatással alátámasztott módszerrel megtudni, hogy a cégednél, hogy emelhetnéd a produktivitást, érhetnéd el hogy csökkenjen a fluktuációs ráta és milyen konstruktív javaslatok lennének még pozitív hatással a munkáltatói márkádra, akkor keress minket bizalommal!

Befejezésképp a „6-os szabály” szavaival búcsúzunk Johan előadásából, miszerint: „Ne vedd magad olyan rohadt komolyan”.

Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

 

Felveszem a kapcsolatotAjánlatot kérekNews Fizz

Copyright: Az oldal teljes tartalma, mind az írott, mind a képi tartalmak szerzői jogvédelem alatt állnak (1999. évi LXXVI. tv. alapján). A Brandfizz előzetes írásbeli engedélye nélkül bárminemű terjesztésük, utóközlésük és felhasználásuk (különösen kereskedelmi céllal) szigorúan tilos. Ennek megszegése azonnali jogi intézkedést von maga után.

Copyright © 2016-2018 Brandfizz. Minden jog fenntartva.
Copyright notice. The written and visual contents of this page are protected by copyright. You may not, except with our express written permission, distribute or commercially exploit the content, otherwise the necessary legal steps will be taken immediately.

Copyright © 2016-2018 Brandfizz. All rights reserved.