Az employer branding mára már nem csak a bevonzás-elkötelezés-megtartás hármasáról szól. Egyre fontosabb, hogy a jelölt- és a munkavállalói élményt nap mint nap javítsuk, mindezt úgy, hogy mérhető üzleti eredményeket mutassunk fel. Folytatjuk interjúsorozatunkat.
Azok a vezetők, akik elkötelezettek az általuk vezetett szervezetben felmerülő igények megértése iránt és reagálnak is azokra integrált employer branding stratégiával, képesek fenntartható üzleti eredményeket generálni. Ők azok a vezetők, akik világítótoronyként naponta tesznek azért, hogy utat mutassanak csapatuknak, kollégáik elkötelezésének és hatékonyabb működés érdekében.
Azt gondoljuk, az ilyen szakemberek elismerést érdemelnek. Folytatjuk a “Hónap Employer Branding vezetője” cikksorozatunkat, amelynek keretén belül május hónapban Túri Pétert, a Waberer’s HR Igazgatóját szeretnénk elismerni.
Gratulálunk!
Brandfizz: Mi az, ami számodra a legnagyobb eredmény a Waberer’s Integrált Employer Branding Stratégia építésével kapcsolatban? Mire fókuszáltok jelenleg?
Túri Péter: Legfontosabb eredménynek azt tartom, hogy mindenki számára sikerült elmagyarázni, miért fontos, hogy a munkáltatói márkával foglalkozzunk. Ez nem megy magától, a saját élmények a legjobb „driverek” ebben a folyamatban.
Szintén fontos, hogy nem felülről jövő akciók születtek, a munkavállalói közösség maga is aktív részese volt a folyamatnak.
Most az a célunk, hogy életben tartsuk a megszületett üzeneteket, és minél hatékonyabban használjuk a külső kommunikációban.
BF: Nemrég rendeztétek meg az „Ez a Te Napod” című rendezvényt, ahol a Waberer’s kollégái személyes történeteiket oszthatták meg egymással, ezáltal megtöltötték a cég EVP-jét személyes tartalommal. Hogyan élted meg az eseményt? Mit gondolsz, mit vittek magukkal a kollégák a rendezvényről?
TP: Mint ott is elmondtam, nagy élmény volt részt venni a tematikus napon. Sejtettem ugyan, hogy a mi hőseink köztünk élnek, csak néha nincs elég figyelmünk, hogy észrevegyük őket. Felemelő volt megtapasztalni, milyen eleven, hiteles, pozitív élmények övezik olykor a munkát. Örülök, hogy vannak történeteink, mert a történetek mindennél hitelesebben mesélnek rólunk, viszik a jó hírünket. Ezáltal vonzók lehetünk mások számára is.
BF: Mit tanácsolnál azoknak, akik most fognak a munkáltatói márkájuk építésébe és szeretnék ezt a HR-rel, a marketinggel és az üzleti vezetőkkel közösen megvalósítani?
TP: Szánjanak rá elég időt, és csak akkor kezdjék el, ha komolyan gondolják. Magam is úgy érzem utólag, sokszor a napi munka elterelte a figyelmünket erről az ügyről, és hajlamosak voltunk azt gondolni: ez most nem olyan fontos. Végig magasan kell tartani az energiaszintet, sokat és sokaknak kommunikálni, mit miért csinálunk, de legfőképpen a teljes közösséget aktívvá tenni. Bár a folyamat legelső egységének a végére értünk, a munka csak most kezdődik igazán: okosan használni, fejleszteni a brand elemeit, egyre több tartalommal megtölteni, és végig fenntartani az érdeklődést. Támogató közösség nélkül ez nem megy.
Ha véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!