Brandfizz

3 friss employer branding tipp, amit már holnap felhasználhatsz

Brandfizz world employer branding day

Ez a cikkem a HRPW oldalán jelent meg 2018. május. 11.-én, eredeti formában elérhető itt.

Idén Prágában került megrendezésre a munkáltatói márkaépítés legjelentősebb globális eseménye, a World Employer Branding Day. Már két hónappal a rendezvény előtt kikerült a „Minden jegy elkelt” tábla, így teltház várta a Google, az Adidas és a többszörösen világ legjobb munkahelyének választott Salesforce prezentációit. Horváth Ádám (Chief Sparkle Officer, Brandfizz) helyszíni beszámolója következik.

Már a beharangozóból sejteni lehetett, hogy nem mindennapi élmény várja azokat az employer branding szakembereket, HR-vezetőket, akiknek sikerült jegyet szerezniük az év első számú munkáltatóimárka-seregszemléjére. Brett Minchington, a rendezvényt szervező Employer Brand International ügyvezető elnöke a tavalyi budapesti esemény után idénre még nagyobb show-t ígért, és a résztvevők nem is csalódtak: 40 országból 450 szakember sereglett össze a prágai szakmai összejövetelre.

Fókuszban az integrált megközelítés

A néhány éve még egyetlen konferencianapból álló World Employer Branding Day 2018-ra már-már fesztiválokat idéző programsorozattal várta a munkáltatói márkaépítés szakembereit. Új formátumként szerepelt a 0. nap intenzív workshopokkal, itt 150 főt vezetett végig egy nyolctagú trénercsapat a legfrissebb employer brand trendeken. Brett Minchington mellett színpadra lépett a Budapesten tavaly nagy siker arató svéd Svante Randlert, valamint Lindsay Ross is, aki olyan brandek munkáltatói márkáján edződött, mint a Nike, Tommy Hilfiger és Calvin Klein. A szervezők külön partit adtak az egyes országok ügynökségi partnereinek is, itt Magyarországot a Brandfizz Employer Branding képviselte.

A második nap közönségét 30 előadó várta, keynote prezentációk és szekciórendezvények színesítették a programot. A változatos témák között visszatérő, aktuális trendnek számított a munkáltatói márka ökoszisztéma témaköre, az intergrált employer branding megközelítés, a digitalizáció és az AI, valamint a jelölt- és munkavállalói élmény. Megfigyelhető volt, hogy amíg pár éve a fogalmak bevezetése és az egyes folyamatok, eszközök megismertetése kapta a legnagyobb figyelmet, addigra idén már 5‒8 éves integrált employer branding stratégiák eredményeit mutatták be az előadók.

A rendezvény leggyakrabban előkerülő mondata a következő volt: „A munkáltatói márka nem HR vagy PR funkció, sem kommunikációs vagy toborzási funkció; a munkáltatói márka egy üzleti funkció.”

Íme 3 tipp az elhangzott előadásokról, amelyeket már holnap fel tudsz használni:

1. Google: innováció vagy hátraarc?

Az egyik legnagyobb név az előadók között kétségkívül Liam Russel volt, aki a Google Staffing Business Partnereként napi szintű rálátással bír a világ egyik legvonzóbb munkáltatójának belső működésére. Miközben a Google számtalan technikai innováció kapcsán eminens éltanuló, addig a jelöltélmény kapcsán meglepően „maradinak” is tűnhetnek. Bármennyire fejlődik a technológia, akármennyire kopogtatnak az ajtón a csetbotok, az AI és a machine learning, Liam többször aláhúzta: a Google számára kiemelten fontos a jelöltekkel való személyes kontakt és jelenleg is óriási tempóban bővítik a toborzási-kiválasztási csapatot. Élő kapcsolatot, minőségi figyelmet szeretnének adni a hozzájuk jelentkezőknek, szerintük ezen semmiféle technológiai fejlesztés nem fog változtatni a közeljövőben.

Egy tipp az előadásról: Készítsd el a céged jelölt- és munkavállalói élménytérképét! Súlyozd be az élménypontokat annak megfelelően, hogy a benne résztvevők számára mennyire meghatározóak, majd készíts fejlesztési tervet az egyes szakaszokra. Mind a tervezésbe, mind a kivitelezésbe vond be az érintetteket, vezetőket.

2. Adidas: #HereToCreate

Stratégia, ötlet, megvalósítás. Ilyen egyszerű lenne? Két esztendővel ezelőtt az Adidas még munkáltatói márka stratégiáját mutatta be a WEBD színpadán, idén már a legújabb kampányával érkezett, melynek a „Here to create” nevet adták. A digitális korszak kreatív megvalósítóit keresték, ehhez a „Here to create” social media keretrendszert használták. Mivel a kampány a kereskedelmi márka tematikája és tartalomváza alapján készült, valamint Messi, Pogba és Luis Suárez mellett 7 employee ambassador tette hitelessé, pusztán a social aktivitások meghozták a várt jelentkezőszámot.

Egy tipp az előadásról: Az erős üzenet, az ambassadorok és a storytelling működik. Sokszor nem az új megoldások hoznak eredményt, hanem egy integrált employer branding stratégiához illesztett kampány. Keresd meg a saját történetmesélőidet, és adj hangot nekik a saját csatornáidon. A storytelling tanulható, építsd be a munkáltatói márka folyamatba ezt a szempontot!

3. Salesforce: hogyan váltunk a világ legjobb munkahelyévé?

Hosszú évek óta a bevonzás-elkötelezés-megtartás célhármasával épülnek a munkáltatói márka stratégiák, a kérdőjelek legkésőbb a megvalósításkor garantáltan előkerülnek. Így volt ez a Salesforce esetében is, akik számára rögös út vezetett a Fortune, LinkedIn és Glassdoor listák első helyéig. Jennifer Johnston Di Loreto, a vállalat Global Employer Branding Senior Directora elmondta: kezdetben a vezetők marketingkampányban gondolkodtak, és azt szerették volna, ha a munkavállalókat elkezdik ösztönözni, hogy jobb értékeléseket adjanak a cégről. Miután belátták, hogy ez csak szépségtapasz lenne, és a valódi problémákat nem fogja megoldani, stratégiai szintre emelték a munkahelyi kultúra témáját. Nagy küzdelem volt Jennifer számára a kezdeti helyzetből néhány év alatt eljutni oda, hogy a vezetőket nemcsak évente egyszer, hanem rendszeresen értékelik a kollégáik egy applikáción keresztül. Most jön a lényeg: ezek a vezetői értékelések nyilvánosak! Míg az értékelők anonimitást élveznek, a vezetők eredményei publikusak, emiatt egyfajta verseny alakult ki, hogy ki milyen eredményeket ér el a vezetői felméréseken.

Egy tipp az előadásról: minden a vezetőkkel kezdődik. A munkáltatói márkaépítés alfája és omegája, hogy a vállalat elsőszámú vezetői értik-e az employer branding fontosságát, és személyes példamutatással járnak-e elöl. Tanuld meg, hogyan lehet egy kávé mellett szalvétára lerajzolva felkelteni a felsővezetők érdeklődését a munkáltatói márkaépítés iránt. Hívd el a vezetődet ebédelni, és közben oszd meg vele a várható üzleti hasznokat, megtérüléseket!

Ha tetszett a cikk, oszd meg azokkal akiket érdekelhet!

Amennyiben kérdésed, véleményed van, kommentelj bátran a Facebook oldalunkon, vagy írj nekünk közvetlenül!

Tartalomjegyzék

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és pezsdítsük fel együtt munkáltatói márkád!

Iratkozz fel Newsfizz hírlevelünkre és pezsdítsd fel munkáltatói márkád!

Munkaerő elkötelezés

Munkaerő megtartás

1. képzési nap – VÁGJ BELE!

Employer branding alapkövek: Integrált Employer Branding Stratégia és mérhetően eredményes munkáltatói márka építése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding Szótár és Zsebkönyv
  2. Üzleti igény felmérés és belső érintetti térkép sablon
  3. Employer Branding HR Audit checklist
  4. Munkaerőpiaci versenytársi térkép checklist
  5. Employer Branding KPI lista

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

2. képzési nap – VALÓSÍTSD MEG!

Perszonalizált jelölt- és munkavállalói élmény fejlesztése: munkáltatói értékígéret és employer brand bevezetése

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer Branding kutatás szempontrendszer checklist
  2. Jelölt, – és munkavállalói élménytérkép sablon 40 élménypont mentén
  3. Optimalizált EVP szerinti munkáltatói márka tartalom checklist
  4. Employer Brand Ambassador Program ckecklist

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.

3. képzési nap – KELTSD ÉLETRE!

Employer branding kivitelezése a gyakorlatban: bizonyítottan bevált módszerek, amivel megsokszorozod a saját forrásból betöltött pozíciók számát

Brandfizz

Azonnal felhasználható Employer Branding Eszköztár

  1. Employer branding kivitelezési és erőforrás terv, mérési rendszer és riport struktúra sablon
  2. Toborzási & belső kommunikáció & tartalomfejlesztés checklist
  3. Jelöltélmény központú álláshirdetés és karrier oldal drótváz, tartalomstruktúra sablon
  4. Útmutató a karrier oldal látogatók forrásainak monitorozásához
  5. Social employer branding tartalom terv sablon
  6. Útmutató social toborzási kampány menedzsmenthez
  7. Employer Brand Akadémia Best Practice Gyűjtemény
  8. AI blueprint: gyakorlati one-pager az induláshoz kezdőknek
  9. Mesteséges intelligencia checklist: így promtolj ChatGPT-ben

Utókövetés

Gyakorlatba ültetést érdekes feladatokkal fogjuk ösztönözni és segíteni.

  • A képzési napok közötti egy hónapot a résztvevők az Employer Brand Akadémia során megszerzett tudásuk és az Employer Branding eszköztár azonnali felhasználásával, az ezt támogató házifeladatok elvégzésével töltik.
  • A házi feladatok eredményeiről az akadémisták öt dia terjedelmű prezentációt és mini videót készítenek.